PHP on IBM Bluemix

IBM Bluemix

PHP on IBM Bluemixספטמבר הולך להיות חודש עמוס. בנוסף לארוע של אמזון, עליו כתבתי לפני מספר ימים, אני הולך לקחת חלק בארוע נוסף, הפעם עם IBM, בו נציג את פלטפורמת הענן (PaaS) החדשה של IBM, המכונה Bluemix ואת האפשרות להשתמש ב – PHP כשפת פיתוח על פלטפומה זו.

הארוע יתקיים בבית IBM ב- 23/09/2014 ויכלול הרצאות של זאב סורסקי, אחד המייסדים של Zend, של אנשי IBM שאחראים על החלק המעשי והרצאת סיכום שלי, על האתגרים בפיתוח אפליקציות PHP על PaaS. לא מדובר כאן על עוד כנס או יום עיון, אלא על סדנא מעשית, בהנחיית צוות ה – Bluemix של IBM ישראל, בה יוכלו המשתתפים להתנסות תוך כדי הסדנא בבניית אפליקציית PHP על גבי הפלטפורמה של IBM. לצורך כך, המשתתפים מתבקשים להגיע לסדנא עם מחשב נייד.
למי שלא שמע על Bluemix, מדובר על מוצר חדש של IBM, בו משקיעה החברה מאמצים רבים בשנה האחרונה, המבוסס על CloudFoundry ומביא את בשורת ה- Platform as a Service לענק הכחול. המערכת מאפשרת להרים סביבות פיתוח ו – Production תוך דקות, ללא התעסקות עם התשתית של המערכת כלל. הלקוח בוחר את סביבת הריצה שלו (Java, PHP, NodeJS וכו׳) ומעלה את האפליקציה למערכת. Bluemix ידאג לכל השאר, כולל פריסה (Deployment) של האפליקציה, הפעלתה, הקצאת URL, שרותי Monitoring ואפילו Autoscaling במקרה של עומס על האפליקציה.

עולם ה – Platform as a Service הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות וארגונים רבים ובהם IBM, רואים בו את העתיד האמיתי של עולם ה – Cloud. רוב המערכות בתחום הזה עדיין בשלבי פיתוח (למעט Heroku היחסית ותיקה) ובמקביל עולם הפיתוח, מנסה להבין איך להתאים את עצמו לעולם חדש זה והאתגרים שהוא מביא.

רוצים לשמוע באילו אתגרים מדובר? בואו לראות את ההרצאה שלי במסגרת הסדנא. למי שמעוניין, הנה ההזמנה לארוע.

אודות הכותב

בועז זינימן
Technical Evangelist ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.

כתוב תגובה

כתובת הדואר שלך לא תפורסם.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.