איך בונים ענן מחדש?

CFSummitבמסגרת כנס Cloud Foundry Summit, שנערך לפני מספר שבועות, Onsi Fakhouri, אחד ממנהלי הפיתוח של CloudFoundry, הציג את אחד הפרויקטים המעניינים ביותר כיום בתחום מחשוב הענן – שיכתוב של מערכת הניהול של CloudFoundry, הידוע בשם קוד Diego.

לפני שאני מפנה אתכם לוידאו המצויין של ההרצאה שלו, כמה מילים על CloudFoundry. לראשונה כתבתי על CloudFoundry לפני יותר משלוש שנים ומאז השתנה הרבה מאד גם בצד הטכנולוגי של המערכת וגם בצד העסקי. מבחינה טכנולוגית, CloudFoundry כיום היא מערכת בוגרת יחסית, המאפשרת הרצת ישומים על פלטפורמה וירטואלית. המפתח מספק את האפליקציה בלבד והמערכת דואגת לכל השאר. זה כולל שליטה בתשתית המחשוב, הפצה של האפליקציה, ניטור, הוספת משאבים במקרה של עומס וכו׳. המערכת תופסת תאוצה בתחום ה – PaaS ונחשבת למובילה והמתקדמת ביותר בתחום זה.
מבחינה עסקית, חברות רבות ובכללן IBM, SAP, RackSpace, Pivotal ועוד הצטרפו למה שנקרא כיום CloudFoundry Foundation ותורמות באופן ישיר לפיתוח של הפלטפורמה והמרכיבים השונים שלה. מי שמובילה את הפיתוח היא חברת Pivotal וחלק גדול מהעבודה על CloudFoundry נעשה ממשרדיה.

CloudFoundry Foundation

במסגרת המאמץ לשפר את התשתית של CloudFoundry והניסיון להתגבר על מספר בעיות קריטיות בארכיטקטורה של המערכת, הצוות בראשותו של Onsi Fakhouri מ- Pivotal ובעזרתם על מהנדסים מ – IBM ו – SAP, החלו לעבוד על שכתוב מאסיבי של פלטפורמת ניהול הענן של CloudFoundry. את התהליך והתוצאות שלו ניתן לראות בוידאו מההרצאה של Onsi. ממליץ בחום לכל מי שארכיטקטורת ענן מעניינת אותו, להשקיע 20 דקות ולראות ההרצאה זו.

אודות הכותב

בועז זינימן
Technical Evangelist ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.

תגובה 1 על "איך בונים ענן מחדש?"

  1. הרצאה מרתקת.

    תודה.

כתוב תגובה

כתובת הדואר שלך לא תפורסם.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.