אמזון מורדים מחירים – שוב

AWS price reductionהיום הגיע לתיבת הדואר שלי המייל שהפך למסורת שנתית (ולפעמים יותר מכך) – AWS מורידים שוב מחירים והפעם בכל מה שקשור לשרותי ה – Storage שלהם, S3 ו – EBS. אמזון מאד גאים במדיניות הורדת המחירים שלהם ודואגים לציין זאת בכל הזדמנות אפשרית, לזכותם יאמר שלא מדובר על מילים בלבד.

מחירי S3 יורדים בעד 22%

S3 הנה תשתית האחסון (הפשוטה) של אמזון. לאורך השנים, המחיר של 1GB אחסון ב – S3, לא מפסיק לרדת.

בשנת 2008 עלה 1GB של אחסון מעל 17¢ לחודש. ב – 2009 הוא ירד ל – 15¢ ומשם ל – 14 ב – 2010. המחיר כיום עומד על 9.5¢ והחל מ – 01/02/2014 רק 8.5¢. מדובר על הוזלה של 50% לאורך השנים, מה שהופך את השרות לעוד יותר אטרקטיבי.

מכיוון שמדובר על מחיר פרוגרסיבי (ככל שמשתמשים יותר משלמים פחות על כל 1GB), המחיר של S3 יכול להגיע עד 4.3¢ לגיגה למי שצורך מעל 5000TB.

את המחירים החדשים המלאים, שכאמור יכנסו לתוקף החל מהראשון לפברואר, ניתן למצוא כאן.

גם EBS לא מקופח

EBS הוא שרות הדיסקים הוירטואליים של AWS. כאן אמזון הלכו ממש רחוק, עם הורדה של כ – 50% בבת אחת, הן של מחירי האחסון והן עלות הפניות לשרותי ה – EBS. המחיר של 1GB יורד ל – 5¢ ואותו המחיר נקבע לכל מליון בקשות I/O. את המחירים המלאים ניתן למצוא כאן.

מה שמעניין באמת, בכל מה שקשור להורדת המחירים של EBS, הוא דווקא מה שלא ירד. ל – EBS יש כמה רמות ביצועים, כאשר הרמה הגבוהה נקראת Provisioned IOPS. מדובר על Storge מהיר בהרבה מ – EBS רגיל, שהופך להיות יותר ויותר פופולרי. למרבה ההפתעה (או שאולי לא), המחירים של Provisioned IOPS לא זזו אפילו לא בסנט אחד ונשארו כמו שהם, 12.5¢ לגיגה. פי שתיים וחצי מהמחיר של EBS רגיל!

עושה רושם שאמזון מנסים להשאיר בחיים את שרותי ה – EBS הבסיסיים, אם זה בגלל ירידה בשימוש או אי יכולת לספק את הדרישה, ההולכת וגדלה, לביצועי דיסק מהירים.

בכלל, כל נושא ביצועי הדיסק זוכה להמון תשומת לב מצד אמזון וכהוכחה לכך, הם מכריזים היום, בנוסף לעדכוני המחיר של ה – Storage, על שני שרתים חדשים מסוג M3, ששמם בישראל m3.medium ו – m3.large, המסוגלים לרוץ מול Storage מבוסס SSD. שרתים אלו זמינים מיידית בכל האזורים של AWS. מי שחיפש ביצועים על AWS והיה צריך לעשות שמניות באויר עם מערכי RAID ושאר המצאות, על מנת להגיע לביצועים טובים, יכול בהחלט ללכת לכיוון השרתים החדשים ו – Provisioned IOPS על מנת לקבל את הביצועים שהוא חיפש.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.