VMware משיקה את Cloud Foundry

לרבים VMware היא הבחירה הטבעית בכל מה שקשור לוירטואליזציה, הן ברמת שרתים (משפחת מוצרי ה – ESX) והן ברמת תחנת העבודה (מוצרי Workstation). בשנה האחרונה VMware עושה מאמצים לשנות תדמית מחברת Virtualization לחברת Cloud. גם אם מדובר בסמנטיקה בלבד ויש רבים הטוענים שאין ממש הבדל בין המונחים, VMware שולטת כבר מספר שנים בכל מה שקשור לשרתים וירטואליים בתוך הארגון (מאחורי ה – Firewall), מה שזוכה לאחרונה לכינוי Private Cloud אבל לא היתה לה דריסת רגל בעולם ה – Public Cloud, למעט במקרים בהם ארגונים השתמשו בתשתית של VMware, על מנת להקים ענן ציבורי (ראה מקרה NaviCloud של Navisite).

שלשום VMware עשתה צעד משעותי ביותר על מנת להתקרב לענן הציבורי והשיקה את מה שהם מכנים Cloud Foundry – פלטפורמה פתוחה, המיועדת למפתחים, המאפשרת לפתח אפליקציות על מגוון רחב של סביבות פיתוח ולהריץ אותן על מגוון רחב של תשתיות ענן.

Cloud Foundry מאפשרת לפתח, נכון להיום, ב – Java, Ruby ו – JavaScript, תוך כדי שימוש ב – Frameworks שונים כגון Rails, Spring ו – NodeJS. החברה מבטיחה הוספת סביבות פיתוח נוספות בתקופה הקרובה. בנוסף לסביבות פיתוח, הפלטפורמה מגיעה עם תמיכה בבסיסי נתונים שונים כגון MySQL, Redis ו – MongoDB כשגם כאן, תתוסף תמיכה בבסיסי נתונים נוספים בהמשך.

אבל למרות כל השפע הזה, ההבטחה הגדולה ביותר של Cloud Foundry היא היכולת (התאורטית בשלב זה, בכל זאת מדובר בבטא) לרוץ על מגון של סביבות ענן, פרטיות וציבוריות, כתוכנה שניתן יהיה להוריד ולהתקין בכל מקום ואפילו על מחשב המפתח בסביבה ש – VMware קוראים לה Micro Cloud (שמזכיר לי קצת את ה – Fabric של Azure), גרסת הענן ל – VMware Workstation.

הפלטפורמה החדשה מכניסה ללחץ לא מעט חברות בתחום הענן ומהווה תחרות ישירה ב – Microsoft Azure, Google Appngine, אמזון שהוציאה לאחרונה את Beanstalk ועוד רבים אחרים. חלק מאותן חברות הן שותפות של VMware (או של Spring Source שהיא חברת בת של VMware) ולא בטוח איך המהלך הזה יתקבל ומה  יהיו ההשלכות שלו (Spring לדוגמא שותפים ב – AppEngine).

כאמור מדובר בבטא וארוכה מאד הדרך עד שמפתחים יאמצו את הפלטפורמה החדשה. הבחירה של VMware ללכת על פלטפורמה פתוחה ולפנות לקהילת המפתחים, על מנת שישתתפו בפיתוח יכולה מאד לעזור ל – VMware לכבוש שוק זה ביתר קלות. צעד זה של VMware מוכיח עוד יותר טענה של רבים בתחום הענן כי מי שקובע (לפחות בנתיים) מה מצליח ומה לא הם המפתחים. מהפכת הענן מתחילה מלמטה ובעוד שמפתחים מחפשים את החידושים וקיצורי הדרך (ובעיקר איך לעקוף  את ה – IT) ומוכנים לקחת סיכונים על מנת להיות בקדמת הטכנולוגיה, מנהלי ה – IT עדיין יושבים בכנסים ומדברים על בעיות אבטחה בענן על Vendor Lock-in ועוד בעיות של הפלטפורמה (וכאלו לא חסרות). VMware, כמו רבים אחרים (וכמו רבים אחרים שלא) הבינו יחסית מהר אצל מי הכח והם משקיעים עכשיו הרבה מאד בכיוון זה.

אודות הכותב

בועז זינימן
Technical Evangelist ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.

כתוב תגובה

כתובת הדואר שלך לא תפורסם.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.