Zend Server on Azure

Azure Marketplace

Azureבפעם האחרונה שכתבתי על Azure היתה בינואר 2011. סטיב באלמר, מנכ”ל מיקרוסופט דאז, פיטר את בוב מוגליה, מי שהיה ראש חטיבת השרתים של החברה ואחראי גם על Azure והעתיד של סביבת הענן של מיקרוסופט לא נראה מבטיח במיוחד. מאז עברנו 4 שנים, סטיב באלמר כבר לא המנכ״ל של מיקרוסופט ו – Azure כיום היא פלטפורמת ענן לגיטימית, עם לא מעט כלים ושרותים שהופכים אותה לאלטרנטיבה ששווה לשקול לפני שבוחרים פלטפורמת ענן.

אחד המהלכים של Microsoft שהפך (לפחות בעיני) את Azure לאלטרנטיבה, הוא פתיחת הפלטפורמה למערכות הפעלה שהן לא Windows. האפשרות להריץ Linux על Azure נשמעה הזויה עד לפני שנתיים אבל חוץ מההשלכות הטכניות של המהלך, Microsoft הוצגה כחברה שנפתחת לעולם ומוכנה לצאת מהגן הסגור של Windows ולאמץ טכנולוגיות חדשות. זה שינוי מאד קיצוני של חברה, שרוב מה שהיא עשתה במשך מספר עשורים, היה לוודא שכל המוצרים והכלים שלה מחזיקים את המשתמשים שלה על Windows וכל השאר היה בונוס.

איך זה קשור ל – PHP?

PHP on AzurePHP על Azure? זאת השאלה המרכזית שנשאלתי לפני שבועיים, כשהצגתי את Zend Server on Azure בפעם הראשונה בכנס המפתחים של Microsoft Build בסן פרנסיסקו. לאנשים שבאים מסביבת net. זה לא נראה טבעי כלל אבל אם מסתכלים על מה ש – Azure עשו בשנתיים האחרונות, זה עוד צעד לפתיחת הפלטפורה המאפשר לעוד מפתחים, גם כאלו שלא ספרו את Azure בעבר, לנסות פלטפורמה זו.

ולא מדובר רק בעוד שפה שזמינה למי שרוצה לעבור ל – Azure. אחד היתרונות הגדולים של PHP הוא ה – Eco System העצום ואין ספור אפליקציות המדף, המאפשרות לבנות מערכות מורכבות במינימום זמן. מספיק שאציין את WordPress, פלטפורמת הבלוגינג מספר אחת בעולם (שגם אתר זה רץ עליה) והעובדה שהיא זמינה כיום על Azure, על מנת להבין עד כמה המהלכים הללו פותחים את Azure לשווקים וכיוונים חדשים.

Zend Server on Azure

Zend Server on Azure Marketplaceחלק מהמהלך (שלא את כולו אני מסקר כאן) של הבאת PHP ל – Azure, הוא השילוב של Zend Server, הסביבה המתקדמת ביותר להרצת אפליקציות PHP, כחלק מהמערך של Azure Marketplace. החל מלפני מספר ימים, ניתן להרים מכונות Zend Server on Azure על מגוון רחב של סוגי שרתים ובשלוש גרסאות – Development, Professional & Enterprise. כמובן שכל מכונה מתומחרת בהתאם לגודל שלה (למעט מכונות Development שעולות 3 סנט לשעה ללא קשר לגודל המכונה) והתשלום הוא לפי שימוש. המוצר החדש כולל התנסות של 30 יום בחינם (מהעלות של Zend Server, עדיין תשלמו על התשתית אלא אם כן אתם בתקופת נסיון חינמית) ולוקח בדיוק 5 דקות להרים שרת PHP, עם כל מה שצריך על מנת להריץ את האפליקציה שלכם.

פרטים נוספים על המוצר ניתן למצוא בעמוד של Zend on Azure Marketplace ואם אתם לא מאמינים לי כמה קל להרים מכונה כזאת, צפו בוידאו הבא:

אודות הכותב

בועז זינימן
Technical Evangelist ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.

כתוב תגובה

כתובת הדואר שלך לא תפורסם.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.