איך בונים AWS Cluster תוך רבע שעה

AWS Cluster

לפני כשבועיים העברתי Webinar מוצלח למדי שמטרתו היתה להראות למשתתפים איך אפשר, תוך כרבע שעה, להרים אתר מבוסס WordPress (לצורך הדוגמא בלבד) על גבי AWS Cluster. הרעיון היה להציג את הכלים עליהם אני עובד ב – Zend, במטרה לבנות בקלות אתר מתקדם עם יכולות High Availability, תוך שימוש במגוון כלים.

הבסיס לדמו הוא שימוש ב – AWS CloudFormation אותו מייצרים באתר של Zend, הכולל את כל ההגדרות הקשורות לבניית ה – AWS Cluster. לוקחים את ה – Template שיצרנו, מריצים על AWS ולאחר רבע שעה (פחות או יותר) מקבלים Cluster שלם, מבוסס Zend Server, עם כל מה שצריך על מנת להריץ אתר PHP ב – High Availability Mode הנראה בצורה סכמטית כך:

אם רציתם לבנות Setup דומה למה שאני מציג פה, נדרשתם ללא מעט ידע וניסיון, מה שהרחיק רבים מלנסות אפילו. השימוש בכלים שאני מציין בהרצאה, הופכים את המשימה לפשוטה למדי וכל מי שיש לו קצת נסיון עם AWS ו – PHP, יבין די מהר את העקרון. הכלים שאני מציג מטפלים בכל ההיבטים של יצירת Cluster, החל מהמכונות וה – Load Balancer ששולט עליהן, דרך כל הגדרות ה – Security על מנת לאפשר לסביבה לעבוד ועד נושא ה – Monitoring, שאחראי ליצירת ההתראות שבסופו של דבר יגרמו ל – Scale Up/Down של המערכת בהתאם לעומס.

מי שרוצה לראות את כל ההרצאה, מוזמן לבלות איתי 55 דקות בוידאו הבא. אם יש לכם שאלות או משהו לא ברור, אל תתבישו לשאול ובכללי, כל פידבק יתקבל בברכה.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.