ברקים ורעמים בענן של מיקרוסופט

Windows Azure Logoאם לשפוט על פי המהלך האחרון של סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, ועל פי הניתוחים באתרי הטכנולוגיה השונים, הנהלת החברה מאמינה שמיקרוסופט לא עושה מספיק בכל הקשור למחשוב ענן. בתחילת השבוע פוטר בוב מוגליה, ראש חטיבת השרתים של החברה
(STB – Server and Tools Business), האחראי על כמעט 15 מילארד דולר מהכנסות החברה. כתבים רבים בטוחים שהרקע לשינויים אלו הוא הרצון של באלמר לשנות בצורה דראסטית את צוות ההובלה של Azure, פלטפורמת הענן של מיקרוסופט.

באחת מהפגישות בהן השתתפתי השבוע, מישהו אמר על Azure שזאת כנראה פלטפורמת הענן עם האסטרטגיה הטובה ביותר ועם הסיכוי הקטן ביותר להצליח. בינתיים, למרות כל עוצמת השיווק של מיקרוסופט, Azure לא ממש מתרוממת. אם להוסיף למדורה את העובדה ש – Hyper-V, מוצר הוירטואליזציה של החברה (גם חלק ממוצרי חטיבת ה – STB) שאמור להתחרות ישירות ב- VMware, לא ממש מצליח לעצור את ההצלחה של מוצרי VMware, אפשר להבין מה עבר לבאלמר בראש כשהוא פיטר את אחד האנשים הבכירים (והותיקים) ביותר בחברה.

מיקרוסופט ובאלמר העומד בראשה, מאמינים שהענן הוא העתיד של החברה וככזה, הוא רוצה לראות מישהו אחר עומד בראש הארגון האחראי להוציא תוכנית זו לפועל. אמנם עדיין לא הוכרז מי יהיה המחליף, אבל באלמר כבר הודיע שהוא מתכוון להוביל את החיפושים אישית, מה שמוכיח עד כמה הוא רציני בעניין.

יש ביקורת לא מועטה על דרך ההתנהלות של מיקרוסופט ובאלמר לאורך כל השנים האחרונות. רבים טוענים שלא מוגליה (או ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של החברה שאחראי לחזון של Azure שפרש מוקדם יותר השנה) אלא באלמר הוא האחראי למצבה של החברה ויכולתה להסתגל לשינויים בתחום הענן (ותחומים רבים אחרים) ושאולי עדיף למיקרוסופט שבאלמר יפנה את כסאו. במהלך האחרון, באלמר קושר את עתידו בחברה להצלחה של Azure. אם יבחר מחליף מוצלח, שיהפוך את Azure מאסטרטגיה מבטיחה להצלחה אדירה, הוא יצדיק את המהלך ויסתום הרבה פיות. אם לא, הכשלון של מיקרוסופט עם Vista לפני מספר שנים, הולך להיות בדיחה לעומת מה שיקרה אם Azure לא תצליח להפוך למערכת ההפעלה של הענן (למרות שלא בטוח שזאת האסטרטגיה הכי טובה בעולם ענן הטרוגני).

אודות הכותב

בועז זינימן
Technical Evangelist ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.

2 תגובות על "ברקים ורעמים בענן של מיקרוסופט"

  1. בגדול אתה צודק מאד אבל במקרה הספציפי של Azure, מיקרוסופט עשו עבודה מצויינת בכל מה שקשור למפתחים (חלק מזה הוא מה שהם קוראים לו Fabric). גם האינטגרציה עם סביבת הפיתוח וההרצה המקומית של Azure עובדים לא רע בכלל.
    הבעיה היא בעיקר איך המפתחים רואים את מיקרוסופט בהקשר של הענן וכרגע לא רבים סופרים אותם.

  2. הבעייה העיקרית של מיקרוסופט היא "להחזיר את המפתחים" אליה. הפלטפורמות של מיקרוסופט די, איך לומר, זקנות וכבדות, ביחס לGWT וGOOGLE APPS לדוגמה.
    אני מאמין שהם ילמדו וימצאו את הדרך בסוף, כמו עם בינג, שנותן בראש לגוגל בארה"ב. השאלה היא רק אם יספיקו בזמן.

כתוב תגובה

כתובת הדואר שלך לא תפורסם.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.