Wikileaks עוברים לאמזון (או שאולי בעצם לא)

מוקדם יותר השבוע פורסם שאתר Wikileaks, במסגרת מאמציו להתמודד עם התקפות DDOS רבות, בעקבות הפרסומים האחרונים באתר שעיצבנו מספר אנשים (או ארגוני ביון ומדינות), החליט להעביר את האתר לשרתים של אמזון (בנוסף על השרתים של החברה הצרפתית והשוודית שהיו בשימוש קודם).

זה היה יכול להיות רעיון ממש טוב אם מדובר היה בהחלטה טכנולוגית בלבד אבל מישהו לא חשב עד הסוף (או אולי זה עוד צעד אנרכיסטי של בעלי האתר) מה המשעות של להעביר את האתר לשרתים של חברה אמריקאית, שלא יכולה להרשות לעצמה להסתבך עם השלטון או לקבל PR שלילי כל כך בארה"ב וכל זה פחות מחודש לפני חג המולד.
בנוסף, אנשי האתר יכלו לבחור בשרתי AWS הממוקמים באירופה או באסיה, אבל החליט מי שהחליט לבחור בשרתי AWS הממוקמים בחוף המערבי של ארה"ב. טוב לא יכול לצאת מזה.

כצפוי, TechCrunch מפרסם לפני שעה שהאתר לא זמין יותר על שרתי אמזון ולפי מקורות שונים, אמזון החליטו להסיר אותו מהשרות. לא מפתיע כלל אבל אמזון עושים פה מהלך שעוד ידברו עליו לא מעט. אני בטוח שאי שם בתנאי השרות של AWS, יש להם זכות מלאה לעשות את זה לאתרים שלא עומדים בתנאים מסויימים, אבל ברוב המקרים מדובר על אתרי סקס, הימורים ומפיצי Spam למינהם. כאן הסיפור קצת שונה אבל סביר להניח שלא תהיה להם בעיה להצדיק את המהלך בגלל אופי החומר המפורסם באתר והדרך בה הוא הושג.

עוד (סוג של) ניצחון לענן!

אודות הכותב

בועז זינימן
Technical Evangelist ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.

רוצה להיות הראשון שמגיב על "Wikileaks עוברים לאמזון (או שאולי בעצם לא)"

כתוב תגובה

כתובת הדואר שלך לא תפורסם.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.