גרטנר מאמינים בענן

TheMarker פרסם אתמול ציטוט של סטפן פרנטיס, סגן נשיא בגרטנר, בו נאמר כי “מחשוב ענן מבשר אבולוציה עסקית לא פחות משפיעה מזו של המסחר המקוון”. אני נוטה להסכים עם דברי גרטנר לגבי האבולוציה העסקית וקצת פחות עם הכותרת שנתנו TheMarker לכתבה (“גרטנר: מחשוב הענן מבטיח מהפכה בהיקף לא פחות מהמסחר המקוון”). קצת התפספס לכם ההבדל בין Revolution ל – Evolution, אבל למה להיות קטנוני?

גרטנר טוענים שגם בשנה הבאה Cloud Computing יהיה הנושא הראשון בחשיבותו, שיעסיק את מנהלי ה – IT בעולם (בדיוק כמו בשנה שעברה). אני רק יכול לנחש שכנראה לא מדובר בהימור גדול ואכן זהו הנושא החם ביותר. מעניין לראות שבשקף של גרטנר נושא הוירטואליזציה עף מהרשימה ל – 2011 למרות שנראה לי שהוא יחזור תחת שם אחר (אולי Private Cloud) באחד השקפים הבאים שלהם.

Gartner Trends for 2011

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.