חדשות מאמזון – CloudWatch בחינם ועוד

אמזון פרסמו היום מספר חידושים לגבי שרות הניתור שלהם – CloudWatch. למי שלא מכיר, CloudWatch הוא חלק מהכלים הקיימים למשתמשי EC2, על מנת לנתר את ביצועי השרת שלהם, כולל CPU, IO ורשת. כמו רוב הכלים של אמזון, הנתונים מהשרות זמנים בקונסולת הניהול וגם דרך ה – API של אמזון.

עד היום השרות היה בתשלום (של מס’ סנטים לכל מכונה) ומהיום קיימת אפשרות להשתמש ב – Free Tier של השרות, ללא תשלום. ההבדל העיקרי בין השרות החינמי לזה שבתשלום הוא הזמן בין בדיקה לבדיקה. השרות החינמי ידגום את השרתים כל 5 דקות, בעוד השרות בתשלום יעשה זאת כל דקה. בנוסף יקבלו משתמשי החינם עד 10 התראות בחודש בחינם (העלות לכל התראה נוספת הנה 10 סנט).

בנוסף ל – Free Tier, הודיעו אמזון על עוד מספר לא מבוטל של חידושים במערכת ה – CloudWatch, הקשורים ברובם ליכולת ה – Scaling של AWS. היכולות החדשות מאפשרות גמישות הרבה יותר גבוהה למשתמשים בהגדרה וניהול מספר השרתים ב- Cluster והתנאים להגדלה והקטנה של ה – Cluster. חלק מהשרותים מאד מזכירים את יכולות ניהול ה – Cluster של RightScale ומעניין אם אמזון מכוונים לשם. פרטים מלאים על כל החידושים בפוסט הזה.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.