כמה הכרזות אפשר לעשות ביומיים? סיכום re:Invent 2016 (חלק ב׳)

AWS Transformer

פוסט זה הוא המשך ישיר של סיכום הכרזות אמזון מהיום הראשון של re:Invent.

היום השני -Werner Vogels

אם חשבתם שהיום הראשון של re:Invent כלל מבול של הכרזות, ה – Keynote של היום השני המשיך את אותו הקו בדיוק ובקצב מסחרר של פיתוחים וכלים חדשים. כמו בכל שנה, היום השני פונה יותר למפתחים ועיקר הנושאים היו בתחום זה.

את ה – Keynote מוביל, כמו בכל שנה, Werner Vogels, ה – CTO של אמזון, שהוא אחד הדוברים האוהבים עלי, למרות המבטא ההולנדי הכבד, שלפעמים מאתגר את הקהל.

רשימת ההכרזות כללה את:

Ops works for Chef

כלי ניהול תצורה כמו Chef ו – Puppet, הפכו בשנים האחרונות לכלי חובה בניהול שרתים, בעיקר בתצורות מורכבות, אבל לא רק. עם כל היתרונות שכלי ניהול התצורה מביאים לעולם ה – Ops, אחד האתגרים הוא לנהל את התשתית שמנהלת את האופרציה הזאת ו – Ops Works פותר בדיוק את הבעיה הזו. בעזרת Chef ניתן לנהל תצורה של כל השרתים שתרצו להריץ ולהגדיר מראש מה יותקן על כל שרת ומה תהיה הקונפיגורציה של השרת ואפליקציות שונות שרצות עליו.

EC2 System Manager

אם אתם לא משתמשים באחד מכלי ניהול התצורה הקיימים, אמזון מציעים לכם, בחינם, כלי שלהם לניהול שרתי ה – EC2 שלכם. הכלי מאפשר ניהול ואוטמציה של העלאת שרתים, עדכוני תוכנה, ניהול סיסמאות ועוד.

אחד המאפיינים של חלק מהכלים החדשים של אמזון (System Manager, Ops Words) שהם מאפשרים לנהל שרתים מחוץ לחווה של אמזון, מה שמאפשר ניהול של Hybrid Cloud ממקום אחד.

AWS CodeBuild

מי שמחזיק Build Servers יודע איזה כאב ראש זה. לרוב הם נמצאים בשני מצבים – סתם יושבים ולא עושים כלום או תפוסים על ידי Build Process של שעות, בדיוק כשאתה צריך Build דחוף של גרסה אחרת.

אמזון מציעים Build as a Service. שרתי Build שיאפרו לכם לבנות את הקוד שלכם מתי שתרצו ובכל Scale שידרש. בנוסף לתהליך הבניה, CodeBuild יאפר הרצת בדיקות Unit תוך כדי התהליך והנה, עוד קבוצה שלמה של שרתים ב – Data Center שלנו שאין יותר שום סיבה להחזיק….

AWS X-Ray

אם אתם עוקבים אחרי ואחרי הבלוג הזה, לפני כמעט שנתיים כתבתי על Zend Server on AWS ועל Z-Ray, אחד הפיצ׳רים הכי שימושיים שיש כיום למפתחי PHP. מדובר למעשה בשכבה של מידע, שנותנת לכם פרספקטיבה חדשה לגבי קוד ה – PHP שלכם ומה נדרש מהשרת על מנת להריץ אותו. AWS X-Ray עושה בדיוק את אותו הדבר לסביבת הענן שלכם באמזון.

מדובר על כלי Monitoring, המאפשר לקבל מידע בזמן אמת על כל ה – Stack שלכם שרץ על AWS ולזהות בקלות, בעזרת גרפים וכלים ויזואלים אחרים איפה יש לכם בעיית עומס או ביצועים, אילו שרותים לא פועלים בצורה אופטימלית וכו׳. לא מדובר על מידע חדש אלא בהצגה אחרת, הרבה יותר שימושית וויזואלית, של מה שכבר נאסף עבורכם ב – CloudWatch. מי שנמנע משימוש קבוע ב – CloudWatch ותמיד חיפש כלים שיהפכו את המידע שם ליותר נגיש, Search no more – אמזון פתרו לכם את הבעיה עם X-Ray.

AWS Shield

זה היה צפוי ומתבקש – השרתים שרצים באמזון, כמו כל שרת אחר בעולם, חשופים לאין סוף התקפות ונסיונות התקפה, בעיקר מעולם ה – DDoS. אמזון מציגים את Shield, שיגן על השרתים שלכם, בחינם, מפני התקפות מסוג זה.

בנוסף לגרסה החינמית שזמינה (כברירת מחדל) לכולם, אמזון מכריזים על AWS Shield Advanced – מערכת בתשלום, להגנה מפני התקפות, כולל צוות תמיכה ו – Response שיטפל בשרתים שלכם על מנת לשמור עליהם זמינים ואפילו DDoS Cost Protection, שיחזיר לכם קרדיטים (שווה כסף) של אמזון, במקרה של Scale Up שקשור ישירות להתקפות DDoS.

AWS Glue

לטעמי ההכרזה החשובה של היום. מדובר על כלי ETLExtract, Transform & Load מנוהל, המאפשר לבנות תהליכים מורכבים, המעבירים מידע בין כלים של AWS כגון S3, RDS ו – RedShift. הכח הגדול של Glue הוא באפשרות לחבר כל מקור מידע שהוא JDBC Compliant לתהליך ובכך לשתף מידע כמעט עם כל מקור מידע ארגוני (רובם הגדול תומכים ב – JDBC).

כמו רוב כלי ה – ETL הקיימים בשוק, גם Glue תומך בטרנספורמציה של נתונים תוך כדי התהליך (עיבודי מידע בזמן משיכת המידע מהמקור ליעד) ותיזמון של התהליכים בהתאם לדרישות העסקיות.

Blox

מדור על הכרזה כללית של אמזון על תמיכה בפרויקט חדש מבוסס OpenSource לניהול Containers. בשלב זה יש מעט מאד כלים זמינים (בעיקר Container Scheduler) אבל יש עמוד ב – github שיכלול את כל הכלים שיתווספו בעתיד לפרויקט זה.

הכרזות Lambda

Lambda, סביבת ה – Serverless של אמזון זוכה לפופולריות עצומה ולהרבה פוקס מ – AWS. כל החלק האחרון ב – Keynote של היום השני, הוקדש להכרזות הקשורות לסביבה זו.

תמיכה ב – #C עבור Lambda

אין הרבה מה להגיד על הכרזה זו אבל רבים חיכו לה. סביבת ה – Serverless של AWS תומכת מעכשיו גם ב – #C, מה שיפתח אותה לעוד מפתחים שלא הרגישו בנוח עם Java, Python או Node.JS.

Lambda@Edge

אם עד היום, על מנת לבצע פעולות דינמיות, ״נאלצתם״ לשלוח את המשתמשים שלכם ל – Region מסויים, עליו רצה פונקציית ה – Lambda שלכם או חלילה לשרת EC2. תוכן שהגיע מ – CloudFront, שרות ה – CDN של אמזון, היה סטטי בלבד. Lambda@Edge הופכים את CloudFront לפלטפורמת הרצת קוד, ללא גישה למקור.

ניתן להגדיר Trigger על ארבע פעולות פשוטות ב – Edge (בקשה מלקוח, בקשה מהמקור, תגובה ללקוח ותגובה למקור) ולהריץ קוד שישנה את תוכן הבקשה/תגובה. בטח ימצאו אין סוף שימושים לכלי חדש זה אבל כבר עכשיו מדובר על כלי המאפשר בקלות רבה לבצע בדיקות A/B, לשרת תוכן שונה למשתמשים לפי כתובת, מדינה, מכשיר, עוגיות וכו׳ ולשנות HTTP Headers בכל אחד מהתרחישים בהתאם לצורך של האפליקציה.

אז זה הסיכום שלי (הלא מלא, רשימה של כל מה שהוכרז ביומיים הללו בתמונה הבאה). אם בא לכם לשמוע יותר בפירוט על ההכרזות השונות, אצם מוזמנים להצטרף ל – MeetUp בנושא ביום שלישי, 20/12, במשרדים של IronSource בלילינבלום תל אביב.

הכרזות אמזון

וכרגיל, אם יש לכם שעתיים פנויות, ממליץ בחום לצפות ב – Keynote המלא עם Werner.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.