AWS re:Invent – סיכום היום הראשון

re:Invent 2013

AWS re:Inventבימים אלו אמזון עורכת את כנס המשתמשים הראשון של שרותי הענן שלה – AWS re:Invent. למרבה הצער, כולם חוגגים בלאס וגאס ואני פה בארץ אבל עדיין יש לא מעט הכרזות מעניינות שמגיעות משם, ששווה להתיחס אליהן כאן בבלוג.

הכנס נפתח רשמית אתמול, בנאום של Andy Jassy, סמנכ”ל אמזון לשרותי ענן (הבוס של AWS), אשר סקר במשך 90 דקות את ההיסטוריה של AWS מאז הקמתה לפני 6 וחצי שנים, את השימושים השונים במערכת, מגוון המשתמשים המגיעים מ – 190 ארצות שונות וכן נתונים לגבי השימוש בכלים השונים (ואכן, כפי שצפיתי, S3 הגיע ל 1.3 טריליון אובייקטים).

בנוסף לסקירה ההיסטורית, אמזון הכריזו על מספר מוצרים חדשים ושינויים למוצרים קיימים. בין ההכרזות, שווה להזכיר את:

Amazon Redshift

אמנם מדובר רק על Preview אבל המוצר החדש מיועד למשתמשי SQL כבדים במיוחד, הרוצים לעשות ניתוחים מורכבים על בסיסיי הנתונים שלהם. כפי שזה נראה, אמזון מכוונים חזק לשוק ה – BI ואף משתפים פעולה עם שתי חברות מהתחום, Jaspersoft ו – MicroStrategy בהשקה זו. השרות אמור לאפשר ללקוחות לבנות בקלות (ובזול) מסדי נתונים (Data warehouse) כמעט ללא מגבלות גדילה, הן מבחינת מקום והן מבחינת ביצועים.

נכון לרגע זה זמינים רק 2 סוגים של מכונות Redshift אבל לא מדובר על מכונות פשוטות, אלא במפלצות של 15 גיגה זיכרון ו – 2 טרה דיסק למכונה ה”קטנה” ו – 120 גיגה זיכרון ו – 16 טרה דיסק למכונה ה”גדולה”! כרגע השרות בהרצה וזמין אך ורק באזור US East. עוד פרטים על השרות ניתן למצוא כאן.

מחירי S3 יורדים בכ – 25%

לא שהיה מדובר על שרות יקר במיוחד אבל במציאות בה כל המחירים עולים, הורדת מחירים של שרות פופולרי כמו S3 היא בהחלט בשורות טובות.  אז אם פעם היה מדובר על כ – 12 סנט לגיגה לחודש, המחיר החדש לגיגה ירד מתחת ל – 10 סנט.

תמיכה במוצרי Windows במסגרת AWS Marketplace

יצא לי לכתוב בעבר על AWS Marketplace ובעיקר על מוצרי Zend על פלטפורמה זו. עד היום, מערכת ההפעלה היחידה שנתמכה על ידי Marketplace הייתה Linux (וגם לא בכל הגרסאות). החל מאתמול, משפחת מוצרי Windows של Microsoft זמינה על פלטפורמה זו, מה שמאפשר למשתמש להרים סוגים שונים של מכונות, עם מוצרי Microsoft השונים כגון MSSQL ומוצרים של חברות אחרות הרצים על Windows, לפני מודל התשלום לפי שימוש בלבד. רשימת המוצרים כוללת מעל 30 אפשרויות שונות של מוצרי Microsoft וחברות אחרות (בניהם מוצרי האבטחה של Dome9 הישראלית).

בשעות אלו נפתח היום השני של הכנס בהרצאה של Werner Vogels, ה – CTO של אמזון ומאוחר יותר מתקיים פנל בהשתתפות Jeff Bezos, המייסד והמנכ”ל של אמזון. קיימת אפשרות לצפות בשידורים חיים מהכנס ואם פיספסתם את Keynote הפתיחה, הנה הוא לפניכם.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.