AWS re:Invent – סיכום היום השני

AWS re:Invent הסתיים לו והשמועות אומרות שהיה כנס מאד מוצלח. בהמשך לסיקור היום הראשון, הנה סיכום קצר של היום השני והאחרון של הכנס.

היום השני של AWS re:Invent כלל הרצאה של ד”ר Werner Vogels, ה – CTO של אמזון ופנל בהשתתפות ד”ר Vogels ומנכ”ל אמזון Jeff Bezos.

מי שיצא לו לראות את ד”ר Vogels (שהיה כבר פעמיים בהרצאות בארץ), יודע שהאיש נותן שואו מצויין ותמיד מעניין לשמוע ולראות אותו. במסגרת ההרצאה שלו נחשפו מספר חידושים של AWS שיהיו זמינים בקרוב.

שרתים חדשים

אמזון מכוונים גבוה, אפילו גבוה מאד, עם השרתים החדשים שלהם. מדובר על שרת אחד מסוג High Storage Instances, המיועד לבסיסי נתונים גדולים (בהמשך להכרזה על Redshift מהיום הראשון). מדובר על מכונה עם 48 טרה בייט של שטח דיסק ו – 117 גיגה יכרון.

השרת השני הנו Cluster High Memory, המיועד לשימושים זוללי זיכרון כגון חישובים מדעיים וניתוחים סטטיסטיים. מדובר על מכונה עם 240 גיגה!!! זיכרון אבל זה לא הכל. בנוסף לכמויות הזיכרון האין סופיות, השרת החדש מגיע עם 2 דיסקים מסוג SSD, בקיבולת של 120 גיגה ו – 2 מעבדי Xeon של אינטל. מכיוון שמדובר על מכונה ממשפחת ה – Cluster של אמזון, המיועדת לביצועים גבוהים (HPC), חיבור הרשת הוא של 10Gb.

Data Pipeline

מדובר עדיין של שרות שנמצא ב – Private Bata אבל עושה רושם שמדובר בכלי מאד שימושי. הרעיון מאחורי Data Pipeline הוא העברת נתונים ממקום למקום בצורה אוטומטית. המשתמש מגדיר Pipeline, הכולל את מקורות המידע, מה לעשות איתם, איפה לשמור אותם ומתי (מאפיינים נוספים יחשפו בהמשך). ברגע שהכל מוגדר, המערכת תריץ את כל התהליך אוטומטית, בהתאם להגדרות של מתי להפעיל את ה – Pipeline.

לדוגמא, ניתן לקחת קבצי Log ממספר שרתים, לעבד אותם לקובץ יומי בודד ולשמור את המידע על S3. אמנם לא דוגמא מורכבת אבל, בעיני, היתרון הגדול של Data Pipelines הוא היכולת להרים מכונות EC2 או כל מרכיב ממגוון הכלים של AWS כחלק מהתהליך. בדוגמא משמאל, מופעל תהליך ניתוח של אותו Log, אחת לשבוע, באמצעות Elastic MapReduce.

מי שרוצה לראות את ההרצאה המלאה של ד”ר Vogels מוזמן לצפות בוידאו הבא:

 

הארוע המרכזי האחרון של הכנס היה פנל, בו ד”ר Vogels מראיין את Jeff Bezos, מנכ”ל אמזון. בזוס לא מרבה להתראיין בהקשר של AWS ומתרכז בעיקר בעסקי ה – Retail של אמזון. זאת הייתה הזדמנות מצויינת לשמוע מה הוא חושב על השרות, הכל כך מצליח, של אמזון.

הראיון המלא זמין בוידאו הבא וסיכום של הנקודות המרכזיות של בזוס בפוסט המצויין באתר Gigaom.

לשנה הבאה בלאס ווגאס הבנוייה….

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.