אמזון בדרך לטריליון אובייקטים ב – S3

ג’ף באאר, מאמזון, פירסם אתמול את נתוני השימוש הרשמיים של S3 לרבעון הראשון של 2012. על פי נתונים אלו, אמזון לא רחוקים מלחצות את רף טריליון האובייקטים ב – S3 ועל פי נתוני הגדילה הנוכחיים, זה יקרה הרבה לפני סוף הרבעון השני.

אמנם, קצב הגידול של S3 הוא כבר לא פי שלוש מדי שנה (עם קפיצה עצומה ב – 2011), אבל אם אמזון ימשיכו בקצב הגידול הנוכחי, הם כמעט יכפילו את כמות האובייקטים במהלך 2012.

נתון מדהים נוסף הוא שאמזון משרתים כ – 650,000 בקשות בשניה! ובמקרים מסויימים אף מעבר לזה. קשה לתפוס את הכמויות עליהן אמזון מדברים אבל אם חושבים על כך שחלק לא מבוטל מהשרותים היותר פופלריים כיום משתמשים בפלטפורמה זו (מספיק להזכיר רק את Dropbox), אפשר להבין את המקור לנתונים אלו.

חשוב לציין שאמזון הציגה, בסוף השנה שעברה, אפשרות להגדיר Object Expiration Rules לחומר השמור על שרתי S3. כללים אלו, מאפשרים בצורה מאד פשוטה להגדיר חוקים למחיקת אובייקטים מהשרתים של אמזון. בין אם מדובר על קבצים שאין להם משמעות לאחר זמן מסויים (כגון קבצי log) או חלק מ – SLA של שרות, המאפשר שמירת קבצים לזמן מוגבל, קביעת כללים אלו תקטין את עלויות השימוש ב – S3 ללקוח ותאפשר לו שימוש יעיל יותר במערכת.

בהקשר לכמויות המידע השמורות על S3, ל – Object Expiration יש השפעה רבה על הקטנת קצב הגידול של S3, אם כי לא לגמרי ברור האם מדובר על צעד של אמזון לטובת הלקוחות, על מנת להקטין עלויות, או לטובתם, מכיוון שהם צופים שבקצב הגידול הקודם, הם עלולים להגיע לנפחים שגם לאמזון יהיה קשה לעמוד בהם.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.