אז מה חדש עם Docker? – סיכום DockerCon

DockerCon

לאחר שלושה ימים עמוסים בסיאטל, ננעל אתמול כנס DockerCon השנתי. הכנס כלל לא מעט הכרזות וחדשות ופוסט זה מטרתו לרכז את החשובות שבהן.

Swarm לניהול קבוצות של Containers

אחת ההכרזות הראשונות של Docker במסגרת הכנס הינה ש – Swarm, מערכת ניהול ה – Containers של Docker, עליה כתבתי בעבר, תהפוך להיות חלק אופצינלי בחבילת הבסיס של Docker 1.12 (שגם היא הוכרזה כ – RC במהלך הכנס).

Swarm נועדה לנהל קבוצות של Containers ולהקל על משתמשים לבצע משימה זו. למרות שמדובר על שוק מאד תחרותי, הכולל כלי ניהול Containers כמו Kubernetes של גוגל,  Mesosphere ו – Tectonic של CoreOS, אחד היתרונות של מוצר native כדוגמת Swarm, הוא השימוש באותו API של Docker והאחידות בכל מה שקשור לניהול Containers.

Docker for Mac and Windows יוצא ל – Public Beta

לאחר מספר חודשים בבטא סגורה, בה לקחתי חלק, Docker מכריזים על פתיחת התוכנית, שהופכת את השימוש ב – Docker על Mac  ו – Windows לפשוט מאד. כמי שהתנסה במוצר בשבועות האחרונים (על Mac), הרושם הראשוני הוא שהמוצר עובד אבל רחוק מלהיות מושלם. הבעיות המרכזיות בהן נתקלתי, היו קשורת להגדרות הרשת של ה – Containers ולהעברת פרמטרים (ENV VARS). מעניין יהיה לראות האם ה – Public Beta פתרה בעיות אלו או לפחות את חלקן.

Docker for AWS and Azure Beta

בדומה לסעיף הקודם, Docker עושים מאמצים מאד גדולים על מנת להקל על משתמשתים להריץ Containers, ללא קשר למערכת ההפעלה שלהם או הסביבה עליה הם רצים. למרות שקיימים מספר פתרונות, כולל של AWS עצמה, לניהול Containers ב – AWS, מעכשיו ניתן לעשות זאת עם כלים רשמיים של Docker ולא רק ב – AWS אלא גם ב – Azure.

השרות החדש מבוסס גם הוא על Swarm, מה שהופך את השימוש בו ליותר פשוט, למי שהתנסה כבר בכלי זה.

Docker Store

מי שמחפש פתרונות מבוססי Docker, מצא אותם עד היום ב – Docker Hub. ספריית ענק של Docker Images, שכל אחד יכול לעלות אליה את ה – Image שלו ולהריץ מתוכה מכונות. Docker מנסים להתאים את השרות שלהם ל – Enterprise ושרות ה – Store החדש פונה בדיוק לקהל זה.

מדובר על Marketplace (כן, כן, עוד אחד) של מוצרי תוכנה בדוקים ומאושרים על ידי Docker, המאפשר לשותפים שלה להפיץ את המוצרים שלהם ללקוחות החברה בצורה פשוטה, יעילה ובטוחה.

בניגוד ל – Hub, כל המוצרים עוברים סינון ובדיקה לפני שהם מופצים ב – Store וספקי התוכנה חתומים על חוזי שרות מול Docker, המחייבים אותם לסטנדרטים מסויימים. מיותר לציין ש – Zend היא אחת החברות הראשונות שמוצריה זמינים במודל זה. Docker Store נמצא בבטא סגורה ודורש אישור רישום של Docker על מנת להשתמש במערכת.

אז לא חייבים לנסוע עד DockerCon בסיאטל על מנת להישאר מעודכנים. כל מה שצריך זה להירשם לעידכונים מהבלוג שלי (חפשו בפינה השמאלית בראש הדף) והעדכונים יגיעו לתיבת הדואר שלכם ישירות.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.