Docker מציגים את Docker Datacenter

Docker Datacenter

אם אתם בין אלו ששואלים את השאלה המתבקשת, איך Docker (החברה, לא הטכנולוגיה) הולכים לעשות כסף ולהצדיק את השקעות המיליונים בחברה? הלילה, חלק מהתשובה לשאלה זו נחשף. Docker Inc מכריזים על Docker Datacenter – מוצר המיועד לאירגונים, המאפשר לנהל בצורה מלאה את ה – Containers שלכם בתוך כל Data Center.

אז נכון שאין ממש חידוש במה שהוצג הלילה והכלים שמרכיבים את Docker Datacenter קיימים או הוצגו בעבר, אבל השילוב שלהם ובעיקר האריזה למוצר אחד, המיועד בעיקר לשימוש בארגונים גדולים, מהווה חידוש והצהרת כוונות של Docker.

הרעיון מאחורי הפן המסחרי של Docker הוא לספק כלים, חלקם Open Source וחלקם של Docker (וחברות שהם רכשו), שיאפשרו ללקוחות החברה להגשים את חזון ה – Build, Ship, Run של פתרונות תוכנה באמצעות Containers. לכל שלב בתהליך (ולא משנה אם מדובר על פיתוח או Production) ישנם כלים יעודיים של Docker, על מנת להקל על המשתמשים ולאפשר להם להתרכז בפיתוח בלבד, ללא צרוך לדאוג (יותר מדי) לניהול, אבטחה, שרידות וכו׳.

Docker Build Ship Run

התרשים מתאר את התהליך מקצה לקצה. תהליך שמתחיל בפיתוח אפליקציה (Build) ואריזתה (באמצעות Docker Toolbox), ניהול התוצרים (Ship) והרצתם באמצעות כלים שונים (Run).

Docker Datacenter

datacenter-dcה – Datacenter אורז את כל הכלים הללו לפתרון אחד ומספק את כל הכלים הדרושים על מנת להריץ תשתית מבוססות Docker Containers וכל זאת מאחורי ה- Firewall הארגוני.

הפתרון כולל מספר כלים שכבר הוצגו על ידי Docker בעבר ומהווים פתרון לכל אחד מהשלבים השונים בתהליך.

Docker Toolbox

כאן אין חידוש ומדובר על אוסף כלים למפתחים (ולכן תמיד רצים אצל המפתח), אשר עוזרים למפתח לבנות ולארוז Containers הכוללים את המרכיבים השונים של האפלקציה שהוא מפתח.

Docker Trusted Registry

את ה – Containers שפיתחנו אנחנו רוצים לשמור במקום בטוח, המאפשר שמירה ושימוש ב – Containers בסביבות השונות. ה – Registry שהנו הגרסה המאובטחת של Docker Hub הציבורי, מאפשר לנו להעלות Containers בצורה מאובטחת (תוך שימוש במפתחות), הוספת Tags לניהול קל יותר, הגדרות אבטחה וגישה (כולל ממשק ל – LDAP ארגוני) ומשיכה של ה – Containers על מנת להריץ אותם, באמצעות אותם כלים ואותן הגדרות אבטחה. ה – Registry אמור להקל מאד את הניהול של ה – Containers והגרסאות השונות שלהם ולאפשר שיתוף פשוט בתוך הארגון ותפעול קל יותר של צוות ה – IT.

Docker Universal Control Plane

זהו כלי הניהול שמחבר הכל ביחד. הוא מאפשר להריץ Containers מתוך ה – Registry, להגדיר כל Container מבחינת משאבי מחשוב, הגדרות רשת, הרשאות וכו׳. ה – Control כולל את Swarm, מוצר שמשמש לניהול שרתי ה – Host (פיזיים או וירטואלים) עליהם רצים ה – Containers ומאפשר לשלוט בקלות רבה בצורה שבה המערכת מריצה Containers ומחלקת את המשאבים השונים על השרתים המארחים.

Docker Datacenter

בנוסך לשלושת המוצרים המרכיבים את Docker Datacenter, המוצר כולל תמיכה מלאה ב – API, המאפשר אוטומציה מלאה של כל התהליכים, החל מה – Build ועד ה – Run וכמובן שרותי תמיכה מלאים (בשתי רמות SLA) מצוות התמיכה של Docker.

כאמור, אין כאן חידוש טכנולוגי אמיתי ולרוב הכלים ש – Docker מציגים קיימים תחליפים טובים יותר או טובים פחות, אבל זאת הפעם הראשונה שמוצג כלי Enterprise אמיתי לעולם ה – Containers, הכולל פתרון מקצה לקצה, המיועד לעבודה מאחורי ה – Firewall.

אם תרצו להתנסות בחלק מהכלים, Docker נותנים 30 ימי נסיון במערכת או אם בא לכם להרים תשתית בלי להשקיע בחומרה, חלקים מהשרות זימינים דרך AWS Marketplace (גם שם עם 30 ימי נסיון).

 

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.