Cloud Connect 2011

בשבוע שעבר נערך בסנטה קלרה, קליפרניה, כנס Cloud Connect 2011. לצערי לא נסעתי לכנס, אבל ממעקב צמוד אחרי המתרחש, בעיקר בבלוגים ו – Twitter, עושה רושם שרוב תעשיית ה – Cloud העולמית, ונציגים לא מעטים מהמקומית, סה"כ כ – 3000 משתתפים ו – 70 מציגים, עשו את דרכם לעמק הסיליקון על מנת להשתתף באחד הכנסים הגדולים בתחום. אז למי שלא עקב, הנה סיכום קצר של מה שהיה לנו שם.

Keynotes

מצעד הדוברים ב – Keynote הפתיחה היה מרשים מאד. החל מ – Verner Vogels, ה – CTO של אמזון ואני לא אסתכן בלכתוב את שמו בעברית, שדיבר על השליטה של AWS והחשיבות של ה – Eco System סביב שרותים אלו, דרך Lew Tucker, ה – CTO של סיסקו, שטען ש"הרשת היא המחשב" (רפרנס למדיום הוא המסר של מרשל מקלוהן?) ועד סוג של קרב הורדות ידיים טכנולוגי (שלא לומר קרב אגרופים) בין Microsoft Azure ו – VMware. שני הצדדים טוענים לניצחון.

סיפורי לקוח

בהלך הכנס שיתפו שתי חברות ענק את המשתתפים בנסיון שהן רכשו עם שרותי ענן. eBay הציגו את המעבר שלהם לענן, על מנת להתמודד טוב יותר עם תנועה חריגה לאתר. המהלך של eBay חסך לחברה 1200 שרתים פיזיים. Netflix הציגו את התהליך שעברה החברה, כאשר החליטה להעביר את כל האופרציה של החברה לשרותי הענן של אמזון. Netflix לא רק מארחת את האתרים שלה על AWS, אלא משתמשת באלפי שרתי EC2, על מנת לקדד וידאו לפורמטים שונים בהם Netflix תומכת.

OpenStack

עושה רושם שהפלטפורמה הפתוחה של RackSpace, מתחילה לצבור תאוצה ועניין מצד גופים נוספים. במהלך הכנס הציגו RackSpace, Dell ו – Opscode דמו שבו נבנתה סביבת ענן, מבוססת OpenStack על חומרה חדשה (של Dell כמובן) תוך שעה. בנוסף הודיעו RackSpace שהם מתכננים לספק תמיכה במוצר שלהם לכל מי שמתכנן לבנות ענן פרטי, מבוסס OpenStack. השרות יקרא Cloud Builders ויכלול תמיכה, ליווי בזמן אימפלמיטציה והדרכה.

Azure

מיקרוסופט נכנסים ישירות באמזון וקוראים לשרותים שלהם "כרכרה ללא סוס". הטענה, המועלת על ידי מיקרוסופט, שניצול מלא של שרותי הענן אפשרי רק אם יש פלטפורמה שלמה שמנהלת את התשתית ודואגת לכל המרכיבים מכוונת ישירות לשכנים מאמזון. יש הגיון רב בטענה זו הן מבחינת ניצול משאבי מיחשוב (לפלטפורמה יכולת טובה יותר להתאים משאבים לצרכי האפליקציה) וניהול של המערכת ומיקרוסופט הם לא היחידים שמהמרים על ניצחון ה – PaaS על ה – IaaS.

קצרים

  • ScalBase הישראלית הגיע לשלב הגמר ב – Launch Pad, ארוע הסטארטפים של הכנס. החברה מפתחת מוצר מאד מעניין המשמש כ – Loadbalancer לשרתי Database בסביבת ענן. ברכות!
  • טרנדים בולטים מהכנס – תפקיד ה – API בענן, סביבות פתוחות כגון OpenStack, אחסון נתונים בענן, ביצועים ו – I/O (בעיה מאד כואבת!).
  • איפה VMware? אני נורא מאוכזב מהחברה שיש לה מוצר מצויין אבל משהו שם לא עובד. הייתי מצפה מהם לבלוט הרבה יותר בכנס מסוג זה.

זה הכל. ניתראה ב – CloudCon ישראל בסוף החודש.

אודות הכותב

בועז זינימן
Technical Evangelist ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.

רוצה להיות הראשון שמגיב על "Cloud Connect 2011"

כתוב תגובה

כתובת הדואר שלך לא תפורסם.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.