אמזון משתלטים על יפן

האמת שדי נמאס לי לכתוב על עוד צעד של אמזון לכיבוש הענן, אבל אין מה לעשות. החבר’ה מסיאטל לא מפסיקים לשחרר מוצרים חדשים (למי שפספס את הפוסט שלי על אתרים סטאטיים ב – S3 או את המוצר החדש שנקרא CloudFormation) והחל מאתמול שרותי AWS זמינים באזור חדש, חמישי במספר, יפן.

AWS Japanהאזור החדש, הממוקם בטוקיו, מכוון בעיקר לשוק המקומי או לחברות הפועלות בו ונמצא בשלב Beta כבר כמה חודשים. על הרצינות של אמזון לגבי שוק זה, ניתן ללמוד מכמות התוכן והשרותים, הזמינים כולם בשפה היפנית, שהושקו יחד עם השרות. החל מאתר ביפנית, דרך פורומים ועד תמיכה, כולם זמינים החל מאתמול בשפה המקומית.

למה דווקא טוקיו?

לדעתי שתי סיבות עיקריות:

  1. שוק המשחקים והאפליקציות, המאד פופלרי ביפן, מושך אליו חברות כמו Zynga, החברה שמאחורי Farmville ומשחקים פופולריים אחרים, המריצה חלק ניכר מתשתית המשחקים שלה על AWS ואף השתתפה בבטא של השרות החדש. רבים משרותים אלו סבלו מ – Latency גבוה כאשר משתמשים מיפן הגיעו לשרתים הישנים של AWS. אמזון מדווחים שבמהלך הבטא התקבלו תוצאות חד ספרתיות של Latency, בין 1 ל – 10 מילי-שניות.
  2. עד כמה שידוע לי, אין היום ספקית שרותי ענן גדולה שיש לה נציגות ביפן או באסיה בכלל. AWS תוקעת דגל חשוב מאד (ושני במספר אחרי סינגפור) שיקשה מאד על המתחרים להכנס לשווקים אלו, שגם ככה חסמי הכניסה אליהם מאד גבוהים.

אמזון מתגאים במספר לא מבוטל של לקוחות שכבר רצים על גבי הפלטפורמה החדשה (כולל Zynga) ושרותים כמו RightScale ו – S3 Browser שמסוגלים, כבר מיום ההשקה, לתמוך באזור החדש כאילו היה שם מאז ומעולם.

אז אם מה שהיה חסר לכם עד היום זה ענן דובר יפנית, אמזון דאגו גם לזה. 幸運

 

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.