סיכום קצר – re:Invent 2021

re:Invent 2021

אחרי שנה של הפסקה, בגלל משבר הקורונה, חזרתי לווגאס, בפעם השמינית (רוצים לקרוא איך הייתה הפעם הראשונה?), לקחת חלק ב – re:Invent 2021. השנה re:Invent חוגג עשור. אמנם לא הייתי שם ב – 2012, בפעם הראשונה בה AWS אירחה (עם כמה מאות משתתפים) את האירוע הראשון, אבל החל מ – 2013, אני חוזר לווגס כל שנה, על מנת להשתתף בחגיגה הגדולה ביותר בתחום ה – Cloud Computing בעולם.

כמו בכל השנים הקודמות, גם השנה, מדובר על אירוע עם דגש חזק מאד על הפן לימודי, עם מאות הרצאות, סדנאות מעשיות, אירועים מיוחדים כמו Game Day ו – AWS JAM ומפגשים פורמליים ולא פורמליים, של אנשי טכנולוגיה מכל העולם, שיותר מפעם אחת הפכו אצלי לחוויה החשובה ביותר באותו אירוע.

מהזווית האישית לקחתי חלק בלא מעט פעילויות במהלך הכנס, מה שהפך את השבוע שלי לעמוס במיוחד:

הרצאת Chalk Talk על Emerging tech for the next 5 years: Future-proof your skills, ביחד עם חברי לצוות סבסטיאן. הרעיון שלנו היה לכוון זרקור לטכנולוגיות שאנחנו חושבים שמפתחים צריכים לשים אליהם לב ושלדעתנו יהפכו מרכזיות בעולמות הפיתוח בחמש שנים הקרובות. לצערי Chalk Talks לא מוקלטים אז אין לי דרך לשתף את ההרצאה אבל אני בטוח שתהיה לי הזדמנות לחזור עליה בארץ.

 re:Invent 2021 - Emerging tech for the next 5 years: Future-proof your skills
  • בניתי (בשיתוף פעולה עם הצוות שלי) Workshop חדש לחלוטין – Boost application performance and security at the edge. ה – Workshop מתרכז בהרצת קוד ב – Edge, באמצעות Lambda@Edge ו – CloudFront Functions, על ההבדלים בניהם ועל השימושים השונים בשני השירותים הללו. את ה – Workshop אפשר להריץ לבד בבית, לא חייבים להגיע על לווגאס (למרות שמומלץ) והוא זמין ב – https://bit.ly/edge-workshop. אם החלטתם לעשות את ה – Workshop בזמנכם החופשי, אני יותר מאשמח אם תיצרו איתי קשר (בכל מדיה אפשרית) ותיתנו לי פידבק על מנת שנוכל לשפר את החוויה.
 Emerging tech for the next 5 years:Future-proof your skills
  • AWSonAir הם שידורים חיים מהתערוכה ב – re:Invent, המסקרים הכרזות חדשות שקרו במהלך הכנס, עם אורחים מהצוות שבנה את השירותים השונים. יצא לי להנחות שניים מהשידורים הללו וברגע שיהיה לי לינק לשיתוף אפרסם במדיות השונות.
AWSonAir
  • המון פעילות Community במהלך השבוע. פגישה עם – AWS Heroes מכל העולם (וארוחת ערב מעולה עם ה – Heroes הישראלים שנכחו בכנס), שעות בדוכן של AWS Developer Lounge, צפייה במיטאפים ועוד.
  • פגישות פנים אל פנים – החלק שהכי היה חסר לי (אולי אחרי הרצאות מול קהל). זאת הייתה חוויה מרעננת (שטענה אותי בהמון אנרגיה לחודשים הקרובים) לפגוש לקוחות, שותפים, חברים ותיקים ומשתתפים שפגשתי בפעם הראשונה וכמובן מפגש עם הצוות שלי שאת חלקו לא ראיתי כמעט שנתיים וחלקו לא פגשתי מעולם (הצטרפו במהלך הקורונה).

השנה קרו כמה דברים ב – re:Invent ששווה להתעכב עליהם:

  • ה – Keynote הראשון של אדם סליפסקי, המנכ״ל החדש של AWS – אחרי 8 שנים רצופות עם אנדי ג׳סי, שהפך השנה למנכ״ל אמזון, ביום שלישי בבוקר עלה לבמה, בפעם הראשונה כמנכ״ל AWS, אדם סליפסקי.
    הקינוט השנה התמקד בפחות הכרזות (אם כי היו לא מעט) וביותר סיפורי לקוחות מרתקים מתחומים שונים כגון פיננסים, תקשורת והתעופה (אין על האפליקציה של יונייטד!).
re:Invent 2021 - Adam's Keynote
  • מספר שיא של Keynotes – אולי אני טועה אבל השנה זכינו לשמוע מגוון עצום של Keynotes עם תוכן מגוון וסיפורי לקוחות מרתקים. כולם כמובן זמינים לצפייה ב – YouTube. אישית, אני מאד ממליץ על ה – Keynote של פיטר דה-סנטיס שנותן הצצה, מאד טכנית, אל מאחורי הקלעים של AWS.
  • כמות המשתתפים – אם לפני שנתיים, בפעם האחרונה שבה הכנס התארח בווגאס, היו מעל ל – 60,000 משתתפים, המספר השנה, בעיקר בגלל הקורונה, היה משמעותית נמוך יותר (באזור ה – 20,000). אם לרגע חשבתם שזה נראה ומרגיש ריק עם רק 20,000 משתתפים, התשובה היא חד משמעית לא ויש לא מעט יתרונות לפורמט ה״קטן״ יותר (הרבה פחות מעברים בין מלונות למשל ורק 12 ק״מ הליכה ביום במקום 16 ק״מ בממוצע בשנים הקודמות). מעניין יהיה לראות איך יראה הכנס וכמה יגיעו אליו בשנה הבאה (ורק שהקורונה לא תפריע…)
  • המורשת של וורנר – כל שנה, במשך כל שנות הכנס אני ורבים אחרים מחכים ל – Keynote של וורנר ווגלס. הוא היחיד שדיבר בכל אחד מהכנסים, מאז הכנס הראשון של 2012 והנושאים בהם הוא מתרכז, פיתוח וארכיטקטורה, קרובים מאד לליבי. ההמלצות של וורנר במהלך השנים, עזרו למליוני מפתחים מכל העולם לייצר מערכות טובות יותר וזאת הזדמנות מצויינת להיזכר ולסכם, אחרי עשור. הציטוט בתמונה הוא מה שוורנר רוצה שתחשבו עליו כשאתם בונים מערכת, תזכרו ב – Best practices עליהם הוא מדבר ותשאלו את עצמכם האם ״Werner would not have liked this״ לפני שאתם מעלים מערכת חדשה לאויר.
re:Invent 2021 - Werner lagacy

היו עוד המון חדשות, נושאים והכרזות ואנחנו כבר עובדים על כל ארועי הסיכום השונים. פרטים מלאים בקרוב. פשוט תעקבו אחרי הפוסטים שלי במדיות השונות.

ניפגש בשנה הבאה!

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.