AWS re:Invent 2013

השנה, בניגוד לשנה שעברה, בה צפיתי בכנס בשידור וידאו, הגעתי ללאס וגאס על מנת להתרשם מ – re:Invent ממקור ראשון. כנס re:Invent של אמזון, הנערך זו השנה השניה בוגאס, כמעט והכפיל את מספר המשתתפים בו ביחס לשנה שעברה. השנה הגיעו לוגאס 9000 משתתפים מ – 57 ארצות שונות (והנציגות הישראלית בולטת בכל מקום – אני מקווה להקדיש לה פוסט נפרד) והמשתתפים יכולים לבחור בלמעלה מ – 175 הרצאות שונות, לא כולל ה – Keynotes, הסדנאות השונות ומגוון רחב מאד של ארועים שונים מסביב לכנס.

Andy Jassy פתח רשמית את הכנס הבוקר עם ה – Keynote שלו, שכלל סיכום של השנה האחרונה ב – AWS, אורחים שהציגו את השימוש שלהם בשרותי אמזון השונים (איך הייתי מתחלף עם Kevin Baillie, מחברת האנימציה Atomic Fiction האחראית על האפקטים המיוחדים ב – Star Trek האחרון) וכמובן מגוון של הכרזות על מוצרים ושרותים חדשים.

AWS re:Invent

הכרזות

כמו בכל כנס מהסוג הזה, Keynote הפתיחה מביא איתו את ההכרזות הגדולות ביותר בכנס. גם הפעם אמזון לא איכזבו, עם מספר לא מבוטל של הכרזות לכלים ושרותים חדשים, שיהיו זמינים בעתיד הקרוב.

  • Amazon Workspaces

כנראה ההכרזה החשובה של הכנס השנה – אמזון מנסים שוב, לא בפעם הראשונה, לעשות מהפכה בעולם המחשוב והפעם הם פונים לכיוון חדש, VDI – Virtual Desktop Infrastructure. השרות החדש מציע לכל אחד לשכור שרותי מיחשוב וירטואליים לתחנות קצה של משתמשים, על גבי הענן של אמזון, בעלות חודשית של כמה עשור דולרים לתחנה.

AWS Workspaces

המוצר החדש יגיע בשתי גרסאות, כאשר ההבדל העיקרי בניהן הוא כח המחשוב של ה – VD (והתשלום בהתאם) ואמזון מבטיחים לאמץ פתרון רישוי תוכנה גמיש, בו חברות יוכלו לעשות שימוש ברשיונות תוכנה קיימים בארגון או לרכוש את הרשיון במסלול חודשי מאמזון, בתוספת תשלום.

Workspaces Pricing

הגישה ל – Workspaces מבוססת Browser ולכן הוא יהיה זמין על כל מערכת הפעלה והתקנים ניידים. בנוסף לכך, משתמשים יהנו מהמשכיות עבודה במעבר ממכשיר למכשיר, כיוון שכל המידע וההיסטוריה שלהם ישמרו על שרתי אמזון.

  • CloudTrail

אמזון משקיעים לא מעט בתקינה ואבטחת מידע, על מנת לעמוד בסטנדטים הגבוהים ביותר הקיימים בשוק. כחלק ממאמץ זה וכתוצאה מדרישת לקוחות, בעיקר מהשוק הממשלתי, אמזון מציגה מנגנון שמירה אוטומטי של כל קריאות ה – API למערכת של AWS, על מנת לעקוב ולנתח את כל אותן בקשות שמשתמשים בארגון מריצים. הכלי החדש יאפשר שליטה טובה יותר על הגישה שיש למשתמשי שונים בארגון ל – API של אמזון, המאפשר לעשות כמעט כל שינוי במערכת (במידה ויש לך הרשאות מתאימות).

  • AppStream

אמזון מכוונים לשוק המשחקים והמובייל ומציאים שרות המאפשר הפצת תוכן באיכות HD, לאחר שעבר עיבוד באפליקציה של נותן השרות. AppStream מאפשר לחברות לתכנן אפליקציות חדשות עם דרישות עיבוד וידאו מתקדמות, על ידי שימוש בפוטוקול החדש שאמזון משיקה בשם STX.

AppStream

 

מחר יום חדש, עם הכרזות נוספות. לפי שמועות מספר שמועות, באמזון השאירו מספר הכרזות ל – Werner Vogels שמעביר את ה – Keynote של מחר.

Viva Las Vegas…

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.