עוד יום ב – re:Invent

re:Invent 2013

היום הראשון של re:Invent הסתיים אתמול בלילה בסיבוב בפאבים של וגאס, על חשבון הספונסרים של re:Invent אבל זה היה רק אחרי יום עמוס בארועים, פגישות והרצאות, כולל Keynote הפתיחה עליו כתבתי אתמול.

re:Invent 2013
כאמור, מגון ההרצאות הוא עצום ולא קל לבחור מבין 175 האפשרויות השונות אבל מה שיצא לי לראות היה מעניין, אם כי ברמה טכנית בסיסית למדי (אבל קשה לצפות להרצאות ממש טכניות כשמדובר בכנס של 9000 איש). התרשמתי מאד מההרצאה של TheSteve0@ מ – RedHat על OpenShift ובעיקר על גרסת ה – Enterprise, אותה ניתן להתקין בכל סביבה, כולל AWS. כיוון שיש לי עניין אישי במסגרת העבודה שלי ב – Zend ב – OpenShift (אני אחראי על ההטמעה של Zend Server על OpenShift), גרסת ה – Enterprise מאד מרשימה ובהחלט יכולה להיות הלהיט הבא של RedHat.

היום השני ב – AWS re:Invent נפתח ב – Keynote של Dr. Werner Vogels, ה – CTO של שרותי הענן של אמזון. הפתיחה חיברה אותנו לנאום הפתיחה של היום הראשון, בו דובר רבות על היכולת של אמזון לשחרר כלים ומוצרים חדשים בקצב רצחני (חלק יטענו מהיר מדי על מנת שיהיה אפשר לעקוב אחרי כל החידושים). כל זה הוביל אותנו לשורת ההכרזות של היום השני, שהייתה לא פחות מרשימה מהיום הראשון.

Dr. Werner Vogels

 

  • RDS for PostgreSQL

PostgreSQLPostgreSQL נחשב ל – Database מאד מוצלח בקרב מפתחים ורבים רואים בו מוצר טוב יותר מ – MySQL הפופולרי. בנוסף, מאז ש – MySQL נרכשה על ידי Sun, ומאוחר יותר Sun נרכשה על ידי Oracle, מי שרוצה DB שהוא Open Source, פונה ברוב המקרים לאופציה של PosgreSQL.

שרותי RDS של אמזון נועדו לפשט את ניהול בסיסיי הנתונים הרלציונים בענן ועד היום תמכו ב – MySQL, SQLServer ו – Oracle בלבד. החל מהיום, PostgreSQL הופך להיות אזרח של כבוד בשרותי ה – RDS ואם לשפוט על פי מחיאות הכפיים בקהל, זאת ההכרזה שהתקבלה בצורה המרשימה ביותר בכנס.

  • Amazon Kinesis

אמזון מוציאים עוד מוצר למפתחים והוא אחד המרשימים שראיתי בכנס הזה. מדובר על מוצר לניתוח מסות נתונים ב – Real Time, עיבודם ושמירתם על שרותי בסיסי הנתונים השונים של אמזון. לטענת אמזון, Kinesis מסוגל לעבד טרה בייטים של מידע בשעה וכל זה על שרות מנוהל ובתמחור לפי שימוש, הגדל ככל שכמות הנתונים גדלה.

על מנת להבין טוב יותר במה מדובר, צפו בוידאו הבא.

  • דור חדש של מכונות EC2

אם הביצועים של EC2 מהווים עבורכם בעיה, אמזון משיקים דור חדש של שרתים מסוג C3, מבוססי Intel Xeon Ivy Bridge ו – SSD כאמצעי האחסון היחיד ושרתים מסוג I2 לאפליקציות עם דרישות I/O גבוהות במיוחד (עד 350K כתיבה ו – 320K קריאה ב – IOPs). מכונות מסוג C3 זמינות כבר היום ומכונות I2 יהיו זמינות בקרוב.

היו עוד מספר הכרזות קצת פחות חשובות וסיפורי לקוח מאד מעניינים של Netflix, Dropcam, Airbnb ועוד אבל לי יש עוד כמה הרצאות לשמוע אז נסתפק בזה.

הכנס ננעל מחר בצהריים ואני מאד מקווה לחזור לפה גם בשנה הבאה.

 

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.