This is how you do IT

Obama For America 2012אמנם לא כתבתי הרבה זמן וגם הפעם לא מדובר על פוסט מלא או על חידוש כלשהוא, אבל הנה משהו שאם אתם Real Geeks, יעביר לכם כמה דקות (או יותר!).

ארכיטקטורת מחשוב ענן הוא נושא חדש יחסית ולכן, לרוב, יוצא לי לראות ארכיטקטורות פשוטות של מספר שכבות בודדות או מורכבות יחסית עם עשר שכבות לכל היותר. גם בשימושים גדולים מאד, המורכבות היא בדרך כלל במספר המכונות, השרידות והניהול שלהן אבל אז מגיע הדבר הזה…

במסגרת AWS Summit שנערכה בתל אביב השבוע,  במהלך ה – Keynote של ה – CTO של אמזון, Werner Vogels, הוזכר פרויקט המחשוב של קמפיין הבחירות של אובמה, Obama for America 2012. פרויקט ה – IT מאחורי הקמפיין האחרון של נשיא ארצות הברית, זכה לשבחים רבים ונחשב לאחד הגורמים לניצחון של אובמה בבחירות האחרונות. כבר שמעתי בעבר שכל התשתית של הקמפיין רצה על השרתים של אמזון אבל לא היה לי מושג על איזו מפלצת מדובר.

באתר http://awsofa.info יש רק עמוד אחד וכל מה שיש שם זה שרטוט סכמטי של תשתית המחשוב של הפרויקט אבל הגודל והמורכבות של המערכת, הופכים עמוד בודד זה למרתק (לחלקנו).

מדובר על מערכת ענק, הפרוסה על פני שני Data Centers של אמזון, המחוברים בניהם ישירות ומריצים עשרות מערכות שונות ומשונות לניהול הקמפיין וכל מה שמסביב. המסביב כולל אתרי אינטרנט, מערכות רישום, תרומות ותשלומים, מה שנראה כמו Call Center, שידורי וידאו, מעקב מצביעים ומספר רב של מערכות לאיסוף וניתוח המידע שנאסף מהרכיבים השונים (וזו רק רשימה חלקית).

המערכת עושה שימוש כמעט בכל רכיב הקיים בארסנל השרותים של אמזון ובכללם Route53 עבור שרותי DNS, מכונות EC2, בסיס נתונים מכל סוג אפשרי (RDS, EMR, DynamoDB), שמירת מידע בסוגי Storage שונים כגון S3 ו – EBS (כולל רכיבי IOPs גבוה לעיבוד נתונים) ועוד ועוד.

אפשר להעביר לא מעט זמן בניתוח ולימוד הארכיוקטורה המרשימה הזאת ומי שרוצה עוד קצת מידע, מוזמן לקרוא את ה  – Case Study המלא באתר של אמזון.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.