ההימור של Adobe

The Adobe Creative Clous toolsetהכלים ב - Adobe Creative Cloud

Adobe Creative Cloudאם מישהו היה צריך עוד הוכחה לסערה שמתחוללת בשנים האחרונות בכל תחומי המחשוב, Adobe, החברה שבמשך שנים מכרה (ולא בזול) תוכנה בתוך קופסאות קרטון, לתחומי העיצוב השונים, מכריזה הלילה שהיא לא תפתח גרסה חדשה של Creative Suite וכל משאבי הפיתוח של החברה יופנו ל – Adobe Creative Cloud, פתרון במודל Subscription בדומה לפתרונות Software as a Service, אותו השיקה החברה לפני כשנה.

Adobe Creative Cloud מאפשר למשתמש גישה לכל כלי העיצוב של Adobe במודל של תשלום חודשי ומבטיח למשתמש חופש מלא בבחירת הכלים, עדכונים שוטפים של המוצר וגמישות בחבילת השרותים, המאפשרת בחירה של החל ממוצר בודד ועד חבילה מלאה של כל המוצרים. בנוסף למוצרי Adobe, הפלטפורמה מספקת שרותי איחסון בענן, בנפחים שונים, בהתאם לחבילת השרות הנבחרת.

The Adobe Creative Clous toolset

הכלים ב – Adobe Creative Cloud

המחיר של Adobe Creative Cloud נע החל מ – $19.99 לחבילה הבסיסית, הכוללת מוצר בודד ו – 20GB אחסון למשתמש לחודש ועד $69.99 לחבילה המלאה לארגונים. קיימת גם חבילה חינמית, המאפשרת התנסות של 30 יום במוצרים השונים ואחסון צנוע (מאד) של 2GB.

אמנם לא מדובר עדיין על שימוש מלא במוצרי Adobe על גבי תשתיות ענן מרוחקות, אבל ב – Adobe מבינים שהעולם משתנה ומודלים של תשלום לפי שימוש וגישה למסמכים מכל מקום חודרים לכל תחומי המחשוב, כאשר תחום התוכנה מובל על ידי מוצרי SaaS שונים כגון SalesForce, שרותי Google Apps או Office 365. עושה רושם ש – Adobe לוקחים בצעד זה סיכון לא קטן ומשנים מקצה לקצה את הדרך בה הם שיווקו ומכרו את המוצרים שלהם לאורך הרבה מאד שנים.

ב – Adobe מודעים לעובדה שלא כל המשתמשים שלהם רוצים או יכולים להשתמש בפלטפורמונות ענן לביצוע העבודות שלהם, ולכן הם מתכננים לספק ללקחות אלו שרותים מיוחדים, עליהם הם יכריזו בהמשך, המאפשרים שימוש ב – Adobe Creative Cloud להפצת המוצרים של Adobe, אך ללא אלמנטים של שיתוף ושמירת תוכן בענן.

ומה יקרה לכל מליוני המשתמשים ששילמו מאות ואלפי דולרים על מוצרי Adobe בעבר? להם Adobe מציעה לעבור לפלטפורמה החדשה בהנחה משמעותית (כ – 50% מהמחיר המלא) לזמן מוגבל. בהתחשב בעובדה שרבים מהמשתמשים המסורתיים של Adobe הם משדרגים סדרתיים ותמיד רודפים אחרי הגרסה החדשה ביותר, זה אפילו עשוי להצליח.

מעניין יהיה לראות האם ההימור של Adobe יהפוך להצלחה. עושה רושם, לפי ההכרזה של החברה, שהיא הולכת להשקיע את מירב המשאבים שלה במהלך זה. במידה והוא לא יצליח, העתיד לא נראה ורוד במיוחד ל – Adobe, שכבר הימרה בעבר על כמה סוסים עם 3 רגליים (ראה ערך המלחמה בין HTML5 ו – Flash) והפסידה בגדול.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.