Route 53 – שרותי DNS על אמזון

אמזון מודיעים הבוקר (בבלוג של ה – CTO שלהם, Werner Vogels) על שרות חדש (עדיין Beta), המתווסף לחבילת השרותים של Amazon Web Services. שם השרות הוא Route 53 ומי שמכיר מספרי פורטים, בטח כבר ניחש כי מדובר על ארוח שרותי DNS (תרגום שמות אתרים לכתובות IP).

AWS route53

DNS הוא אחד השרותים החשובים ביותר (והפחות מוערכים) במסגרת הכלים הדרושים להריץ אפליקציות אינטרנט. ברוב המקרים אנשים לא משקיעים בשרות זה ומסתפקים בשרותים בסיסיים שמספק ה – ISP ובמקרים רבים זאת נקודת כשל שאנשים כלל אינם מודעים אליה. מערך DNS טוב יכלול מספר שרתים במקומות שונים בעולם, זאת על מנת לספק שרידות וביצועים טובים יותר בהתאם למקור הבקשה.

החידושים העיקריים של Route 53 הם לא רבים (אם משווים את השרות לשרותי DNS אחרים בתשלום ולא לאלו הניתנים בחינם) אך שרות מסוג זה מאד מתבקש על הפלטפורמה של אמזון. החידושים מתרכזים בעיקר ברמת השרות המקובלת ב – AWS וכוללים:

  • מודל תשלום לפי שימוש (Pay as you go) – מחיר השרות הוא $1 לכל דומיין + 0.50$ לכל מליון שאילתות (למיליארד הראשון). שרותים מקבילים עולים בין 20$ ל – 50$ לדומיין לשנה. המחיר של אמזון לא שובר את השוק לחלוטין.
  • תפוצה מאד גדולה של שרתי השרות כולל פיזור גאוגרפי במדינות שונות בארה”ב, אירופה ואסיה.
  • Auto Scaling – השרות מתוכנן לעמוד בעומסים גדולים ולהגדיל את מספר השרתים בצורה אוטמטית ללא התערבות הלקוח.
  • שרות עצמי – כל הניהול של השרות מתבצע באמצעות ה – API (כלי מאד חשוב ונוח במקרה של DNS) ואמור להיות נוח ופשוט לשימוש (ללא ידע מקיף ב – DNS).
  • התאמה מלאה ואינטגרציה עם שרותי AWS אחרים.

חשוב לציין שאין חובה להשתמש בשרותים אחרים של AWS על מנת להנות משרותי Route 56 וזה בהחלט יכול להיות פתרון פשוט וזול יחסית לשרותי DNS, למי שרוצה וצריך שרות מעבר למינימום של ספקיות האינטרנט או מחפש רמת שרידות גבוהה יותר, לשרות שכבר יש לו.

כאמור, השרות הוא עדיין ברמת Beta ויקח זמן עד שאמזון יכריזו עליו ברמת Production (מה שבטוח, זה יקח פחות זמן ממה שלקח לגוגל לשחרר את Gmail).

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.