מי עובר לענן?

רבות דובר, גם בבלוג זה, על הסיבות וההשפעות של מעבר ארגונים לצרוך שרותי ענן. Mashable מפרסם נתונים מאד מעניינים, המבוססים על סקר של CSC, שנערך בשמונה מדינות ובדק את דעתם של מקבלי החלטות בתחום ה – IT בהקשר של מעבר לשרותי ענן.

כמה נקודות מעניינות למחשבה בעקבות הסקר:

  • בניגוד למקובל לחשוב המוטיבציה לעבור לענן לא קשורה לחיסכון כספי. ארגונים רבים מציינים את הגישה לשרותים ממגוון רחב של מכשירים (כולל ניידים) כאחת הסיבות העקריות למעבר לשרותי ענן.
  • רוב מוחלט מהארגונים בסקר טענו שהמעבר לענן חסך להם כסף בסופו של דבר. אם מתמקדים בארה”ב, חלק גדול מהארגונים (ובעיקר הקטנים), מדווחים כי המעבר לענן לא חסך להם כסף כלל וגם במקרים שכן היה חיסכון, הסכומים הם נמוכים מאד (עשרות אלפי דולרים בודדים).
  • עוד סוג של שבירת מוסכמות בסקר היא העובדה שמעבר לענן לא מקטין את מחלקת ה – IT. מעטים הארגונים שהקטינו את צוות ה – IT בעקבות המעבר לענן ו – 20% מהארגונים שכרו אנשים חדשים, בעיקר מומחי מיחשוב ענן (אם יש מומחים כאלו בנמצא). לעומת זאת, ארגונים מדווחים על התייעלות של מחלקת ה – IT בלפחות תחום אחד ותוך זמן קצר יחסית, של 6 חודשים מהמעבר.
  • עושה רושם שהמעבר לענן פשוט יותר לארגונים קטנים, מה שלא מפתיע בגלל רמת התנגדות נמוכה וחוסר הדרישה לעמוד בתקינה מחמירה. מה שכן מפתיע היא העובדה שכמעט מחצית מהארגונים הממשלתיים בארה”ב העבירו לפחות שרות אחד לענן, זאת בעקבות עידוד מדיניות “cloud first” בארגונים ממשלתיים.

שאר הנתונים ה – Infograph שלפניכם:

Mashable [INFOGRAPHIC]

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.