יבוא שרתי VMware ישירות ל – EC2

כרגיל, אמזון לא מפסיקים לספק שרותים חדשים. אחרי שכבר הודיעו החודש על תמיכה באוביקטים בגדול של עד 5TB על שרות ה – S3 והוספת חוות שרתים נוספת (שלישית) לשרתי AWS במערב ארה”ב, אמזון מכריזה היום על שרות חדש, המאפשר יבוא שרתי VMware וירטואלים, מרשת ענן פרטית, לשרתי EC2 ציבוריים של אמזון.

VMware פעלו רבות בשנים האחרנות על מנת להטמיע את שרותי הוירטואליזציה שלהם וארגונים רבים בעולם משתמשים בהם כבר זמן רב. לאחרונה, VMware מנסים לשנות מעט את הטרמינולוגיה ולקרוא לשרותים שלהם שרותי ענן פרטי (Private Cloud) ואף יצאו בסדרה של כלים (מוצרי Vcloud) על מנת לגבות את המהלך. למרות כל זאת, בשורה התחתונה, VMware מתבססים על תשתיות מחשוב הקיימות בחברות ומאפשרים להן לנצל טוב יותר משאבים אלו, בין אם קוראים לזה וירטואליזציה או ענן.

אחד הדיונים היותר חמים בעולם מחשוב הענן הוא הדיון מה או מי יצליח יותר (ויש האומרים מה ישרוד), הענן הציבורי או הפרטי. אמזון, עם שרותי AWS המייצגים את הענן הציבורי ו VMware מהצד של הענן הפרטי הן שתי החברות המובילות כיום את כל אחד מהתחומים. החלוקה הגסה (והלא תמיד נכונה) היא שארגונים קטנים, דוגמת סטארטפים, פונים לענן הציבורי מכיוון שהם לא מודאגים מבעיות של אבטחת מידע, שרידות וכו’ וכי ברוב המקרים, אין לארגונים אלו מספיק כסף פנוי על מנת להשקיע בתשתית מחשוב והם מעדיפים להשתמש בכסף לפיתוח או שיווק. לעומתם, ארגונים גדולים ועשירים יותר, לא שוכנעו עדיין שהענן הציבורי מתאים להם. הם חוששים בעיקר מנושא אבטחת המידע ורגולציה ולחלקם המעבר לענן ציבורי הוא משימה בלתי אפשרית. ארגונים אלו השתכנעו כבר לפני שנים שוירטואליזציה (ובעיקר כלים של VMware, למרות שגם Parallels הם שחקן חזק בשוק זה) היא פתרון מצויין לניצול טוב יותר של משאבי המחשוב בארגון וארגונים רבים אינם מתפעלים כיום שרתי Linux או Windows פיזיים, אלא וירטואליים בלבד.

השרות החדש של אמזון פונה בדיוק לארגונים אלו. בין אם מדובר בהחלטה אסטרטגית או רק ברצון לטעום מהיכולות של הענן הציבורי, אמזון מאפשרים מהיום להתנסות במעבר מסוג זה בקלות רבה. על ידי שימוש במספר כלים בסיסיים אמזון מאפשרים להעביר שרת וירטואלי או דיסק וירטואלי לסביבת EC2 ו – EBS והכל במהירות ובקלות.

בשלב הראשון השרות תומך בהעברת שרתי Windows Server 2008 SP2 בגרסת 32bit ו – 64bit בלבד, אבל אמזון מבטיחים שבקרוב תהיה תמיכה בשרתי Windows אחרים ובמספר הפצות לינוקס בשלב הבא. חשוב לציין שיש “להכין” את השרת למעבר, על מנת לאפשר התחברות אליו לאחר השלמת המיגרציה ל – EC2. חלק מהפעולות שיש לעשות הן הפעלת Remote Access וביטול תוכנות אנטי וירוס וכו’. ניתן להפעיל שרותים אלו מחדש מיד עם המעבר לשרתים של אמזון.

למרות שנראה כי אמזון מכוונים ישירות ללב של VMware על ידי שחרור כלי היבוא, נראה כי VMware די מוכנים לצעד הזה. כיוון שהמושג Lock-in (חוסר האפשרות לעבור מספק שרות או טכנולוגיה אחד לאחר) הוא מילא גסה בעולם הענן, VMware כבר היום מספקים כלים דומים למשתמשים שלהם. ההבדל העיקרי הוא שהם מנסים להעביר את המשתמשים לענן ציבורי מבוסס VMware, או לחילופין למה שהם מכנים “Other providers”. אגב, למי שיחפש ממש טוב, ימצא באתר של VMware, מאמר מהחודש האחרון, המתאר בדיוק את התהליך ההפוך, למרות שלדעתי אפשרות זאת קצת פחות שימושית.

אז מי שמריץ היום תשתית וירטואלית של VMware ותמיד רצה להתנסות בטכנולוגיה של אמזון או סתם להריץ Benchmark קטן רק כדאי לראות על מה כולם מדברים, מעכשיו זה הולך להיות הרבה יותר קל.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.