24 שעות עם WordPress

אז כמו שכתבתי, להתקין WordPress היה ממש קל ולא היו שום בעיות מיוחדות. הכיף הגדול מתחיל מיד בסיום ההתקנה.
אז אתמול בלילה, ביליתי לי מספר שעות בלעבור על הקונפיגורציות השונות, למצוא לי Theme חדש, שנראה הרבה יותר טוב לדעתי (תגובות בבקשה) ולסדר לי את סביבת העבודה כמו שאני אוהב (כולל SVN והגדרות Zend Studio). בלי לשים לב מצאתי את עצמי ב -2 לפנות בוקר, ממש כמו בימים הטובים שעוד הייתי כותב קוד.

בבוקר עוד הספקתי לקרוא המלצות של מנוסים ממני על מה כדאי לעשות אחרי התקנה ראשונית וכאן כדאי לציין את הבלוג של יוסי ג’אנה, שממנו לקחתי גם את ה – Theme וגם המון המלצות, במיוחד מהפוסט 10 דברים שעליך לעשות אחרי התקנת וורדפרס.

בסופו של יום התקנתי מספר Plugings כולל:

  • akismet – לטיפול בספאם (מותקן אוטומטית צריך רק לקנפג)
  • all-in-one-seo-pack – אופטימיזציה למנועי חיפוש (בעיקר כל מה שקשור ל – META tags אוטומטיים)
  • wp-pagenavi – ליצירת ניווט מחולק לעמודים במקום רק “הבא”/”הקודם” שמגיע כברירת מחדל (זה אומר שאני בונה על יותר מעמוד אחד בבלוג :-))

חוץ מזה חיברתי את הבלוג ל – Google Analytics (הייתי מצפה שזה יהיה ברמת האפליקציה ולא ברמת ה – Theme אבל לא נורא) ועכשיו נשאר רק למצוא Plugin טוב ל – Twitter ולטפל במודל הפרסומות אבל נראה לי שזה יכול לחכות קצת.

אז נראה שאני די מוכן לצאת לדרך ולהתחיל להזמין לפה קצת קוראים. בקרוב מגיע הפוסט האמיתי הראשון, אפילו יש לו כבר כותרת!

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.