שבוע בקליפורניה בסימן Magento

אז עבר קצת זמן מאז הפוסט האחרון שלי ומי שעקב אחרי הבלוג והפוסט האחרון על Magento, יודע שלפני שבוע (וקצת) חזרתי מבילוי בצד השני של העולם, בקליפורניה החמימה והנעימה. זה לא הולך להיות פוסט טכנולוגי רגיל, אלא שילוב של טכנולוגיה וחוויות מהפסיפיק או בקיצור איך עברו עלי השבועיים (וקצת) האחרונים.

LY 005 (או איך מעבירים 15 וחצי שעות במטוס)

הבעיה המרכזית של קליפורניה (חוץ מפקקים, תעשיית סרטי זבל, יוקר המחיה וחובות עצומים) היא שהיא מאד רחוקה מישראל. יש לא מעט דרכים להגיע לשם (לרוב דרך בירות אירופאיות או ניו יורק) אבל הדרך המועדפת עלי, אם כי חלק חושבים שמדובר באי שפיות, היא הטיסה הישירה של אל על מבן גוריון ל – LAX (לוס אנג’לס). מכיוון שבנסיעה הזאת היעד הסופי שלי לארבעת הימים הראשונים היה LA, לא נזקקתי לטיסת המשך, מה שהפך את הבחירה לעוד יותר טבעית.

ובכל זאת מדובר על 15 וחצי שעות במושב מחלקת תיירים כאשר הסרטים לא משהו, האוכל של שגב משה, איך לומר זאת, לא מחמיא לשף שאני די מחבב ואיך שלא מסתכלים על זה מדובר על הרבה מאד זמן. אז עבדתי קצת (נקיון Inbox זה משהו שאני תמיד עושה בטיסות) וראיתי סרט סביר (RED) וכל זה העביר לי כ – 4 שעות. לא משהו. ואז ניסיתי בפעם הראשונה לקחת כדור שינה בטיסה. רבים המליצו לי על הפתרון בעבר אבל משום מה, אף פעם לא חשבתי לנסות ואני חייב להגיד שהקסם פשוט עובד. כדור קטן מתחת ללשון ואתה מתעורר 5 שעות אחרי זה ולא זוכר כלום (ואפילו מצליח לנמנם עוד שעתיים), מה שהופך את כל הסיפור של טיסה ישירה ל – LA להרבה יותר נסבל.

טיול ב – LA וסופרבול

מזל שיש חברים מקומיים ב – LA. שלוש שעות אחרי הנחיתה (שהיתה ב – 6:45 בבוקר), אחרי ארוחת בוקר במלון ומקלחת זריזה (ותודה להילטון על הצ’ק אין המאד מוקדם!) כבר אספה אותי אנדראה לטיול ביום מקסים (קיץ אמיתי) ברחבי העיר. אני לא ממש מתחבר ל – LA אבל תמיד נחמד לחזור לצ’יינה טאון (יום אחרי חגיגות השנה הסינית החדשה) ולאכול דים סם מדהים ואז לטייל באויר הפתוח של גני הנטינגטון (The Huntington Botanical Gardens) ולקנח בשידור ישיר ב – HD של הסופרבול (היה משחק מדהים), כולל כל המסורת של בירות וברביקיו (And a huge thanks to Andrea and Pete).

Magento eCommerce Imagine

המטרה הראשית של הנסיעה היתה השתתפות בכנס של Magento, פלטפורמת המסחר האלקטרוני עליה כתבתי בפוסט הקודם. חייבים להודות, Magento הפיקו כנס לתפארת, כולל דוברי Keynote מהשורה הראשונה, מסלולים מעניינים גם למפתחים וגם למי שהגיע למטרות עסקיות וארועים מושקעים שסגרו את כל אחד מימי הכנס.

במסגרת הכנס הכריזו Magento על Magento Go, פלטפורמת ה – SaaS של החברה ועל Magento Go Platform לפיתוח אפליקציות עבור פלטפורמת ה – Go. אמנם מדובר בהכרזה מוקדמת של מוצר שעוד לא ממש זמין בשוק, אך מדובר בצעד חשוב מאד של Magento, שיהפוך את המוצר לעוד יותר זמין ופשוט לשימוש, גם למי שלא בהכרח מגיע מרקע טכנולוגי אלא רק רוצה למכור. חוץ מזה היו הכרזות על Magento Mobile, פלטפורמת הסלולר של המוצר ומספר דמואים מעניינים שכללו חיבור של Magento לפלטפורמות אחרות, כגון SalesForce.

ברמה האישית הייתי בכמה הרצאות טובות (חוץ מה – Keynotes) במסלול הטכני, פגשתי לא מעט אנשים מעניינים וחברים ממג’נטו ויצא לי להשתתף במספר שיחות מסדרון על מסחר אלקטרוני, טכנולוגיה ו – PHP, ככה שהיה כנס מאד מוצלח. אהה, כן, גם הייתי חולה יומיים, אבל נמאס לי להתלונן על זה אז נעבור הלאה.

ובכל זאת, מדובר על בלוג ענן

את היומיים האחרונים שלי בילתי במשרדי Zend, לא רחוק מסן פרנסיסקו. המשרד האמריקאי של Zend ב – Cupertino הוא קצת כמו בית שני בשבילי ותמיד נחמד לחזור לסביבה מוכרת (ולקפה טוב ב – Barefoot, שאחרי 4 ימים של קפה בתי מלון אמריקאיים עוד יותר טעים).

בשבועות האחרונים אנחנו עסוקים ב – Zend בבחירת חברת Hosting חדשה. אנחנו עושים את זה מחוסר ברירה (סוגרים את ה – Datacenter שלנו) וכל התהליך נעשה בלחץ עצום. ברור שהחלטנו ללכת על סביבת Cloud אבל די מהר הגענו למסקנה שאנחנו צריכים משהו היברידי, שרתי Web מבוססי Cloud ושרתי DB פיזיים. החלטה זו הורידה את אמזון מהפרק (יחד עם מספר סיבות נוספות) ובגלל כל מני סיבות שונות ומשונות נשארנו עם NaviCloud, פלטפורמת הענן של Navisite (חברת ה – Hosting הנוכחית שלנו) ו – CloudServers של Rackspace.

במהלך הביקור של ב – Zend US, קיבלתי סיור VIP בחוות ה – Cloud של Navisite (מבחור יליד ירדן שאחיו עובד בתל אביב – עולם קטן). אמנם מדובר ב – DataCenter קטן יחסית (רק בגודל מגרש כדורסל לא כדורגל) אבל הציוד הוא State of the art וחוות ה – Cloud, הנפרדת משאר אלפי השרתים, היא הבייבי של החברה ובה נמצא הציוד החדיש ביותר של Cisco, IBM ואחרים. שאר החווה עומדת בסטנדרטים מאד גבוהים ומארחת, כאמור, אלפי שרתים של מאות חברות. הפלטפורמה של Navisite מבוססת VMware ומספקת וירטואליזציה של שרותי מחשוב, אחסון נתונים ורשת ומאפשרת ניהול פשוט ביותר (אפילו יותר פשוט מ – AWS). בנוסף ל – Datacenter שבו ביקרתי ב – San Jose, יש לחברה עוד 2 אתרי Cloud, אחד בחוף המזרחי והשני באירופה.

ובכל זאת, גם אחרי הביקור המרשים, החלטנו בסופו של דבר ללכת עם Rackspace ואנחנו בעיצומו של תהליך מעבר לחווה שלהם ב – Chicago. אני הולך להקדיש את אחד הפוסטים הבאים שלי למעבר ל – Rackspace והסיבות שהביאו אותנו לבחור דווקא בהם.

אז זה סיכום קצר של השבועיים האחרונים והגיע הזמן לחזור לשגרת כתיבה רגילה.

אודות הכותב

בועז זינימן
Principal Developer Advocate ב – AWS. לפי שהצטרף ל – AWS שימש כדירקטור בכיר לאסטרטגיית Cloud בחברת התוכנה Rogue Wave Software אשר רכשה את Zend Technologies ב – 2015. בעשור האחרון ניהל את הצוותים הטכנולוגיים ב – Zend, כולל תיכנון ופיתוח כל מערכות ה – Web, פתרונות Hosting, אסטרטגיית IT ותשתיות. לפני שהצטרף ל – Zend, במהלך 15 השנים האחרונות, ניהל צוותי פיתוח Web במספר חברות טכנולוגיה בישראל. מתמחה בעיקר במחשוב ענן ובמערכות LAMP - Linux Apache MySQL PHP ובעל הסמכת ZCE - Zend Certified Engineer משנת 2005.